Ніжин

Офіційний сайт Ніжинської міської ради

Автор світлини Денис Скороход
Всі розділи

Анонси:

Ніжинське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області


Відбулась селекторна нарада щодо порядку фінансування матеріального забезпечення від Фонду

Під головуванням начальника управління страхових виплат та матеріального забезпечення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України Світлани Зарубіної відбулась селекторна нарада за участі керівництва та фахівців робочих органів ВД Фонду в областях і місті Києві.

Учасники заходу обговорили оперативні підсумки надання допомог застрахованим особам і страхових виплат потерпілим на виробництві та членам їх сімей за І квартал 2019 року.

Під час наради було також проаналізовано порядок і специфіку приймання робочими органами виконавчої дирекції Фонду та їх відділеннями заяв-розрахунків для фінансування матеріального забезпечення, у тому числі в електронному вигляді, обговорено питання корегування зазначених документів.

Крім того, присутні обговорили зміни, внесені до порядку фінансування Фондом страхувальників для надання ними допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах, на поховання, а також деяких виплат потерпілим на виробництві.

Нагадаємо, відповідно до постанови правління Фонду від 19.07.2018 № 12, що набула чинності з 01.10.2018, до порядку фінансування страхувальників внесено ряд змін, зокрема, впроваджено нову форму заяви-розрахунку та повідомлення про виплату коштів застрахованим особам, надано можливість подачі заяв-розрахунків і повідомлень про виплату коштів у електронному вигляді тощо.

.

Прес-служба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України




У І кварталі страхові експерти з охорони праці Фонду виявили на підприємствах 10,5 тис. порушень

Упродовж січня–березня 2019 року страхові експерти з охорони праці Фонду соціального страхування України здійснили перевірки 1 483 підприємств щодо стану профілактичної роботи по створенню здорових та безпечних умов праці. Під час заходів виявлено 10 551 порушення законодавства про охорону праці.

Зазначені перевірки Фонду соціального страхування України спрямовані на запобігання нещасним випадкам і усуненню загрози здоров’ю працівників, викликаної умовами праці. Так, у І кварталі 2019 року порівняно з тим же періодом минулого року кількість страхових нещасних випадків зменшилась на 4,7% та становила 1 212 випадків, кількість смертельно травмованих осіб зменшилась на 1,1% та становила 90 випадків.

За підсумками перевірок внесено 1 481 подання роботодавцям про порушення законодавства про охорону праці. До органів Державної служби України з питань праці внесено 4 подання щодо застосування адміністративних стягнень або притягнення до відповідальності посадових осіб, які допустили порушення законодавства про охорону праці, а також 17 подань про заборону подальшої експлуатації робочих місць, робота на яких загрожує здоров’ю або життю працівників. Крім того, упродовж І кварталу 2019 року страховими експертами з охорони праці складено 97 протоколів про адміністративні правопорушення за несвоєчасне повідомлення про нещасний випадок на виробництві, розглянуто 48 скарг та заяв застрахованих осіб.

Нагадаємо, 28 квітня в Україні та світі відзначається День охорони праці. За даними Міжнародної організації праці щороку у світі понад 374 млн людей травмуються або хворіють через нещасні випадки на виробництві. З них майже 7 тис. – працівники українських підприємств. Так, у 2018 році Фондом було зареєстровано 4 895 потерпілих внаслідок нещасних випадків на виробництві (з них 350 – смертельно) та зафіксовано 1 879 випадків професійних захворювань.

 

Прес-служба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України






ЗВЕРНЕННЯ В.О. ДИРЕКТОРА ВИКОНАВЧОЇ ДИРЕКЦІЇ 
ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ СЕРГІЯ НЕСТЕРОВА 
З НАГОДИ ВСЕСВІТНЬОГО ДНЯ ОХОРОНИ ПРАЦІ

Шановні колеги!

Відповідно до Указу Президента України від 18.08.2006 № 685/2006 «Про День охорони праці» в Україні щороку 28 квітня відзначають День охорони праці. 
У 2019 році Україна долучилася до ініціативи Міжнародної організації праці провести заходи до Всесвітнього дня охорони праці під гаслом – «Безпечне та здорове майбутнє праці».
Фонд соціального страхування України підтримує визнання міжнародної спільноти, що здорові та безпечні умови праці – це стратегічне завдання, яке стоїть перед державою та бізнесом.
З метою створення національної системи запобігання виробничим ризикам для забезпечення ефективної реалізації права працівників на безпечні та здорові умови праці розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.12.2018 № 989-р схвалено Концепцію реформування системи управління охороною праці в Україні та затверджено план заходів щодо її реалізації шляхом впровадження на законодавчому рівні ризикоорієнтованого підходу у сфері безпеки та гігієни праці.
Реалізація Концепції забезпечить розроблення механізму формування та функціонування дієвої системи запобігання виробничим ризикам і заохочення до створення безпечних і здорових умов праці, яка ґрунтується на принципах усунення небезпек, оцінювання, контролю та управління ризиками, що сприятиме зниженню рівня та зменшенню частоти виробничого травматизму, аварій та професійних захворювань.
Формуванню національної культури безпеки та гігієни праці також вважається очікуваним результатом Концепції реформування системи управління охороною праці в Україні.
Національна культура – це визнання права на безпечні і здорові умови праці на всіх рівнях, коли держава, роботодавці і працівники активно беруть участь у забезпеченні безпечного і нешкідливого для здоров’я виробничого середовища, і коли найбільший пріоритет віддається принципу профілактики. 
Фонд соціального страхування України реалізує завдання загальнообов’язкового державного страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання шляхом проведення профілактичних заходів, спрямованих на запобігання нещасним випадкам на виробництві, професійним захворюванням та іншим випадкам загрози здоров’ю застрахованих, викликаних умовами праці.
Фонд дійсно є тим інститутом, який наполегливо, крок за кроком, з року в рік, через використання інструментів профілактики, впливає на запобігання нещасним випадкам, усунення загрози здоров’ю працівників, викликаної умовами праці, та на підвищення рівня культури безпечної праці.
Варто зазначити, що проведення Дня охорони праці дає змогу додатково акцентувати увагу роботодавців на стан охорони праці підприємств, установ та організацій; створення належних, безпечних і нешкідливих умов праці, що призведе до зниження виробничого травматизму та професійних захворювань на виробництві.
Звертаюся до всіх роботодавців, працівників, громадськості: «Дбайте про «Безпечне та здорове майбутнє праці!».

 
Сергій Нестеров, 
  в.о. директора виконавчої дирекції 
  Фонду соціального страхування України


Звіт по заборгованості не подається у разі самостійного виявлення роботодавцем завищення суми допомоги від Фонду

При виявлені страхувальником (роботодавцем) надлишково нарахованих сум матеріального забезпечення, що були профінансовані Фондом соціального страхування України, за умови повернення коштів і надання письмового пояснення, Звіт по заборгованості страхувальника зі сплати страхових коштів до Фонду не подається.
Якщо страхувальник самостійно виявив помилку при нарахуванні виплат за минулі періоди (за межами діючого бюджетного року), внаслідок якої сума допомоги, що надається за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, була завищена, страхувальнику необхідно:
1) повернути зазначені кошти на рахунок робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення за своїм місцезнаходженням (місцем проживання);
2) письмово листом повідомити відповідний робочий орган виконавчої дирекції Фонду або його відділення, в якому:
– зазначити суму повернутих коштів, дату їх повернення та копію платіжного документу з відміткою банківської установи про його виконання, а також зазначити за який період повертаються кошти (реквізити заяви-розрахунку або дату нарахування матеріального забезпечення страхувальникам по страхових випадках до 01.01.2011);
– у разі здійснення фінансування видатків на підставі заяви-розрахунку зазначити дані про застрахованих осіб, по яких здійснено зменшення сум профінансованого матеріального забезпечення, а саме: прізвище, ім'я, по батькові застрахованої особи, її номер страхового свідоцтва (ідентифікаційний номер) або серію та/або номер паспорта, серію та номер листка непрацездатності, у разі необхідності, виправлену кількість днів тимчасової непрацездатності та суму матеріального забезпечення;
– зазначити причини зменшення суми матеріального забезпечення (причини, що призвели до невірного розрахунку суми матеріального забезпечення).
Водночас, якщо сума неправомірно використаних страхових коштів на виплату матеріального забезпечення та/або вартість надання соціальних послуг, що підлягають відшкодуванню страхувальником до Фонду, була виявлена за результатами перевірки страхувальника та не повернута до кінця звітного періоду, страхувальник зобов'язаний подати до відділення робочого органу виконавчої дирекції Фонду Звіт по заборгованості.
У разі погашення всієї суми заборгованості зі сплати страхових коштів до кінця звітного періоду (останній календарний день останнього місяця кварталу), Звіт по заборгованості до відділення робочого органу виконавчої дирекції Фонду не подається.
Нагадаємо, Звіт по заборгованості за І квартал, І півріччя і 9 місяців має бути поданий не пізніше 10 числа місяця, наступного за звітним періодом, Звіт по заборгованості за рік – не пізніше 15 січня року, наступного за звітним роком.
Якщо останній день строку подання Звіту по заборгованості припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем подання Звіту по заборгованості вважається перший після нього робочий день.

Прес-служба виконавчої дирекції 
Фонду соціального страхування України



Безпека праці при проведенні весняно-польових робіт у сільському господарстві

Фонд соціального страхування України наполегливо рекомендує роботодавцям, керівникам сільськогосподарських підприємств, головам фермерських господарств, інженерам з охорони праці під час розпалу весняно-польових робіт посилити профілактичну роботу із запобігання виробничому травматизму; організувати роботу згідно з Правилами з охорони праці в сільськогосподарському виробництві; дотримуватись нормативних актів з охорони праці, а саме:
- закінчити проведення навчання працівників безпечним методам роботи;
- провести інструктажі з охорони праці та пожежної безпеки з усіма працівниками, які братимуть участь у весняно-польових роботах;
- забезпечити працюючих спецодягом, засобами індивідуального захисту (рукавиці, окуляри, респіратори тощо), засобами пожежогасіння та поповнити медичні аптечки для надання першої долікарської допомоги;
- відвести місце для відпочинку, споживання їжі та куріння;
- до роботи на тракторах й інших транспортних засобах допускати працівників віком не молодше 18 років, які пройшли медогляд, навчання та інструктаж з охорони праці та пожежної безпеки і мають посвідчення на право управління такою сільськогосподарською технікою;
- ознайомити під розписку всіх водіїв та механізаторів із безпечними маршрутами руху транспортних засобів;
- не допускати до роботи осіб хворих, перевтомлених, у нетверезому стані або тих, що не пройшли інструктаж з охорони праці та медогляд;
- провести заходи щодо зміцнення трудової та виробничої дисципліни;
- для виконання технологічних процесів не допускати машини й обладнання, які мають технічні несправності;
- замінювати, регулювати та очищати робочі органи машин дозволяється тільки при непрацюючому двигуні трактора, після того, як будуть опущені або встановлені на підставки робочі органи;
- не допускати експлуатацію машин без передбачених конструкцією огорож рухомих елементів;
- здійснювати постійний контроль за дотриманням правил безпеки під час весняно-польових робіт.
Виходячи з проведеного аналізу причин і обставин виробничого травматизму за останні роки та враховуючи рекомендації комісій з розслідування нещасних випадків на виробництві, визначено, що основними причинами нещасних випадків є послаблення контролю з боку безпосередніх керівників робіт, служб охорони праці за дотриманням безпечних правил роботи, невиконання працівниками інструкцій з охорони праці, невикористання працівниками засобів індивідуального захисту, формальний підхід до проведення навчання та інструктажів з охорони праці.
З настанням весняного періоду інтенсивність роботи в полі значно збільшується, потребуючи постійної уваги щодо забезпечення безпечної організації праці. Тому закликаємо при виконанні польових робіт особливу увагу приділяти дотриманню вимог нормативно-правових актів з охорони праці, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, користуватися засобами колективного та індивідуального захисту. Ці заходи не вимагають від керівників сільгосппідприємств значних фінансових, трудових та матеріальних витрат, в той же час сприятимуть збереженню життя і здоров'я працюючих, зменшенню матеріальних та моральних збитків.
Шановні роботодавці, здійснюйте профілактичні заходи, спрямовані на запобігання нещасним випадкам на виробництві та профзахворюванням, це збереже здоров’я і життя ваших працівників та дозволить уникнути трагедій!

ФОНД СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ
ВИКОНАВЧА ДИРЕКЦІЯ


Готуймося разом до відзначення Дня охорони праці – 2019!

Задля привернення уваги працівників, керівників підприємств, організацій, установ та органів виконавчої влади до проблем охорони праці щорічно згідно з Указом Президента України від 18 серпня 2006 року № 685/2006 28 квітня в Україні відзначається День охорони праці.

У 2019 році День охорони праці відбуватиметься під девізом: «Безпечне та здорове майбутнє праці».

Не таємниця, що не на всіх підприємствах, в установах і організаціях приділяється достатня увага вимогам охорони праці, промислової безпеки, не в повному обсязі фінансуються   витрати на заходи та засоби з охорони праці, у зв’язку з чим збільшується ймовірність виникнення нещасних випадків та аварій на виробництві, профзахворювань, погіршується стан здоров'я працюючих.

Недостатні витрати роботодавців на заходи з охорони праці обмежують можливість у створенні належних, безпечних і здорових умов праці на підприємствах, установах та організаціях. Але за принципом бумеранга це, в свою чергу, призводить до збільшення прямих і непрямих витрат на подолання наслідків аварій на виробництві, професійну та медичну реабілітацію потерпілих.

Згідно з проведеним аналізом тільки за І квартал 2019 року на підприємствах, в організаціях та установах різних форм власності по регіонах обслуговування Ніжинського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області (м. Ніжин, Ніжинський, Ічнянський, Куликівський, Носівський райони) обліковано 5 нещасних  випадків на виробництві, оформлених актами за формою Н-1.

Тому юридичним особам, фізичним особам-підприємцям, найманим працівникам слід обличчям повернутися до питань дотримання вимог охорони праці, дбайливо ставитись до особистої безпеки, до безпеки і здоров’я оточуючих людей у процесі виконання будь-яких робіт чи під час перебування на території підприємства.

З нагоди Дня охорони праці керівникам підприємств і організацій з підлеглими працюючими особами в трудових колективах варто:

- провести  роз’яснювальну роботу щодо вимог державної політики у сфері охорони праці;

- організувати конкурси на найкраще робоче місце, виробничий підрозділ дільницю (бригаду), зміну тощо, оцінити чинну систему управління охороною праці, визначити слабкі місця в її функціонуванні та спланувати роботу щодо її вдосконалення з урахуванням можливих  виробничих ризиків;

- спланувати проведення семінарів, розширених виробничих нарад, круглих столів з питань організації безпечних та здорових умов праці, на які доцільно запросити представників управління Держпраці України в Чернігівській області, фахівців Ніжинського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області, представників місцевих органів влади, фахівців управлінь (відділів) праці та соціального захисту з метою висвітлення проблемних питань з охорони праці, надання консультацій щодо організації робіт з охорони праці.

Закликаю керівників навчальних закладів організувати проведення відкритих уроків, лекційних занять, бесід, конкурсів із здобувачами освіти, на яких слід звернути увагу на необхідність дотримання учнями і студентами як  в освітніх закладах, так і вдома:

- правил безпечного користування електричними і газовими приладами;

- заходів безпеки під час перебування у транспорті, в громадських місцях, у місцях відпочинку, на водних об’єктах;

- правил поводження із засобами виробництва, інструментом та пристроями.

Доречним буде на рівні підприємств і організацій, органів місцевого самоврядування протягом квітня-травня 2019 року вшанувати пам’ять працівників, які загинули на виробництві, відвідати сім’ї потерпілих, знайти можливості для надання їм допомоги з вирішення матеріальних, соціально-побутових та інших проблемних питань життєдіяльності.

У рамках підготовки до Дня охорони праці органам місцевої влади, об’єднаним територіальним громадам, профспілковим організаціям усіх рівнів, керівникам підприємств, установ та організацій, фізичним особам-підприємцям варто активно долучитися до профілактичної роботи, спрямованої на покращення стану охорони праці й забезпечення дотримання норм безпеки праці, та гідно відзначити День охорони праці на кожному підприємстві, у кожній установі та організації.

Пам’ятаймо завжди: дотримання законодавства у сфері охорони праці та промислової безпеки стане запорукою збереження найціннішого – людського життя, що дасть змогу дітям рости у повноцінних сім’ях і бути щасливими та сподіватися на здорове майбутнє праці.

 

 

                                                      Юрій Тарасенко, страховий експерт з охорони праці                   

                                                      Ніжинського відділення  управління виконавчої дирекції                      

                                                      Фонду соціального страхування України в Чернігівській області



Фондом відновлено планові перевірки страхувальників

Фондом соціального страхування України з березня 2019 року відновлено проведення планових перевірок страхувальників щодо використання ними коштів Фонду. Водночас, система контролю отримала нові ризикоорієнтовані підходи, що мають на меті зменшити навантаження на страхувальників (роботодавців) та упередити можливі порушення. На цьому під час селекторної наради з фахівцями управлінь виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві наголосила начальник управління по роботі зі страхувальниками ВД Фонду Наталія Зеленська.

«Планові перевірки проводяться фахівцями Фонду виключно за умови наявності вагомих приводів, які чітко визначені напрацьованими ризикоорієнтованими критеріями. Тобто перевірки здійснюються лише тоді, коли страхувальник дає для цього об’єктивні підстави. Це дозволяє як не допустити тиск на законослухняних роботодавців, так і забезпечити захист Фонду від неправомірних видатків. Наприклад, підставою для перевірки може бути суттєве зростання кількості днів тимчасової непрацездатності на підприємстві, відсутність повідомлення про виплату коштів застрахованим особам упродовж трьох місяців з дня проведення фінансування Фондом за умови, що страхувальник не зміг пояснити цю затримку, системні порушення тощо», – говорить Н.Зеленська.

Квартальні плани-графіки проведення планових перевірок розміщуються на веб-порталах робочих органів виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві.

З метою підвищення ефективності системи соціального страхування, зменшення навантаження на страхувальників та забезпечення прозорості аудиту, з 2019 року скасовано щоквартальний звіт по використанню коштів Фонду за формою Ф4-ФСС з ТВП. Натомість, з 01.10.2018 було розширено форму заяви-розрахунку та почала працювати система інформування роботодавцем про здійснені виплати застрахованим особам – повідомлення про виплату коштів застрахованим особам за визначеною формою роботодавці подають упродовж місяця з дня здійснення виплат матеріального забезпечення, окремих виплат потерпілим на виробництві.

Крім того, з жовтня 2018 року Фондом було впроваджено систему попереднього контролю правильності нарахування виплат, яка дозволила мінімізувати можливі помилки при визначенні страхувальниками розміру допомоги та страхових виплат. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюють попередній контроль правильності нарахування виплат та у разі виявлення помилок надають рекомендації страхувальнику щодо усунення недоліків ще до фінансування виплат. Це дозволяє уникнути частини штрафів, які раніше могли накладатись на роботодавця у разі виявлення неправомірного використання коштів Фонду під час перевірок за фактом вже профінансованих заяв-розрахунків.

Нагадаємо, під час всеукраїнської наради в.о. директора виконавчої дирекції ФССУ Сергій Нестеров зазначив, що Фонд соціального страхування України є однією з найбільш важливих соціальних інституцій країни та щомісяця виплачує українцям 2 млрд гривень страхових виплат.

Прес-служба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

(044) 206-14-39, 097-723-67-16


Відбулася всеукраїнська нарада керівного складу виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів

У Києві понад 300 керівників обласних управлінь виконавчої дирекції Фонду та районних і міських відділень взяли участь у всеукраїнській нараді з актуальних питань функціонування системи Фонду соціального страхування України. Захід пройшов під головуванням в.о. директора виконавчої дирекції Фонду Сергія Нестерова, за участю голови правління Фонду Володимира Саєнка, члена правління від сторони роботодавців Костянтина Марчука, начальника Управління нагляду за діяльністю Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування Мінсоцполітики Максима Зацерковного, заступників директора та керівників структурних підрозділів виконавчої дирекції Фонду.

У своєму виступі голова правління ФССУ Володимир Саєнко наголосив, що це перша зустріч керівного складу органів Фонду такого масштабу та зазначив, що захід є площадкою для нового рівня комунікації, який дозволить більш ефективно впроваджувати успішний досвід колег та спільно напрацювати системні зрушення в роботі Фонду.

В.о. директора виконавчої дирекції ФССУ Сергій Нестеров зазначив, що Фонд соціального страхування України є однією з найбільш важливих соціальних інституцій країни: «Щомісяця Фонд виплачує українцям 2 млрд гривень страхових виплат. Це допомога по тимчасовій втраті працездатності, допомога по вагітності та пологах, виплати потерпілим на виробництві та інші допомоги, які Фонд гарантує усім працюючим у разі настання страхового випадку».

У 2018 році Фонд провів три етапи перерахунків щомісячних страхових виплат потерпілим. За підсумками першого етапу осучаснення з 01.01.2018 сума виплат збільшилась для майже 170 тисяч осіб, а з 01.03.2018 розмір страхових виплат було збільшено на 20% для всіх потерпілих на виробництві. Під час третього етапу перерахунків виплати було підвищено для 4,2 тис. потерпілих з низьким розміром заробітної плати перед настанням страхового випадку, середній розмір щомісячних виплат у них збільшився на 49,5%. Цього року відповідно до рішення Кабінету Міністрів України коефіцієнт перерахунку виплат становить 1,05.

За словами С.Нестерова, з початку роботи Фонду соціального страхування України вдалося впровадити принципові кроки по реформуванню роботи організації, втілити нові підходи до взаємодії зі страхувальниками та суттєво спростити механізм надання страхових виплат, забезпечити повне охоплення медичними і соціальними послугами.

Зокрема, була реалізована можливість подачі роботодавцями заяв-розрахунків, повідомлень про виплату коштів застрахованим особам і звітів у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису, скасовано щоквартальний звіт по використанню коштів Фонду за формою Ф4-ФСС з ТВП, затверджено нову форму звіту по заборгованості страхувальників, прийнято основний об’єм нормативно-правових актів Фонду тощо.

Водночас, як зазначив Сергій Нестеров, існує нагальна потреба в покращенні взаємодії між органами Фонду, напрацюванні ефективних методів комунікації. Необхідно спрямувати всі зусилля на ефективне, цільове використання коштів Фонду, посилення контролю за обґрунтованістю видачі (продовження) листків непрацездатності та правомірністю надання матеріального забезпечення застрахованим особам.

Заступник директора ВД ФССУ Олена Денисова повідомила про фінансовий стан Фонду та напрями подальшого розвитку, акцентувала увагу присутніх на потребі у налагодженні співпраці із органами казначейської служби з метою пришвидшення фінансування матеріального забезпечення застрахованим особам. Наголосила на оптимізації адміністративно-господарських витрат, скорочення видатків на оренду приміщень та перерахування страхових виплат, проведення видатків в рамках затверджених кошторисів та недопущення залишків невикористаних коштів.

Про організацію та проведення документальних перевірок щодо правильності використання страхувальниками страхових коштів Фонду, застосування фінансових санкцій за результатами їх проведення та контроль за стягненням заборгованості розповіла начальник управління по роботі зі страхувальниками ВД Фонду Наталія Зеленська.

Світлана Зарубіна, начальник управління страхових виплат та матеріального забезпечення ВД ФССУ, зазначила, що страхові виплати потерпілим внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, а також надання матеріального забезпечення застрахованим особам складають понад 90% усіх видатків Фонду та постійно зростають.

Про забезпечення потерпілих на виробництві медичними та соціальними послугами, а також фінансування медичної реабілітації працюючих розповіла начальник управління медичних та соціальних послуг ВД ФССУ Олена Пухка. Зокрема, Фондом було проведено реформу надання соціальних послуг, відповідно до якої на адресність переведено забезпечення санаторно-курортним лікуванням потерпілих та реабілітаційним лікуванням застрахованих осіб. Зокрема, особам надано право самостійного вибору санаторно-курортного закладу для проходження лікування. Також у грудні 2018 року було внесено зміни, спрямовані на посилення контролю за обсягами і вартістю наданих послуг. Зокрема, на офіційному веб-сайті Фонду розміщено інформаційний перелік санаторно-курортних закладів у розрізі регіонів, місцерозташування та профілів санаторно-курортного лікування, за якими надаються санаторно-курортні послуги потерпілим.

За підсумками 2018 року санаторно-курортним лікуванням забезпечено майже 11 тис. осіб з інвалідністю внаслідок трудової діяльності та їх супроводжуючих осіб, реабілітаційне лікування профінансовано для понад 33 тис. застрахованих осіб.

Заступник начальника управління – начальник відділу управління профілактики страхових випадків ВД ФССУ Марина Біляєва акцентувала увагу на важливості підвищення ефективності роботи щодо контролю за обґрунтованістю видачі (продовження) листків непрацездатності застрахованим особам. Загальна кількість оплачених днів по тимчасовій непрацездатності у 2018 році зросла на 5,7%, та тенденція до росту кількості виданих листків непрацездатності зберіглась і за підсумками січня 2019 року.

«Листок непрацездатності фактично є чеком на отримання коштів від Фонду соціального страхування України. Тому так важливо не допускати зловживань і проводити роботу з упередження неправомірного використання коштів Фонду. Проводити не лише перевірки, але й роз’яснювальну роботу, тісно співпрацювати із закладами охорони здоров’я, МСЕК. Наприклад, упродовж 2018 року за результатами перевірок страхувальників встановлено, що 8 614 листків непрацездатності було видано з порушенням Інструкції про порядок заповнення. Також під час проведення перевірок закладів охорони здоров’я фахівцями Фонду виявлено, що 6 395 листків непрацездатності видано з порушеннями», – зазначила М.Біляєва.

Начальники управлінь виконавчої дирекції Фонду у Київській та Харківській областях Георгій Галиць та Олександр Буланий поділилися досвідом і механізмами щодо контролю за обґрунтованістю видачі (продовження) листків непрацездатності застрахованим особам, співпраці з медичними закладами, а також надали пропозиції щодо внесення змін до законодавчої та нормативно-правової бази Фонду.

Про досвід організації роботи з надання матеріального забезпечення, страхових виплат і медико-соціальних послуг розповіли керівники відділень управлінь виконавчої дирекції Фонду в областях.

 

Прес-служба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України


Аліменти повинні стягуватись з уже виплачених боржнику сум лікарняних 

Страхові кошти, у тому числі допомога по тимчасовій втраті працездатності, зараховані Фондом соціального страхування України на окремий рахунок роботодавця для здійснення фінансування застрахованій особі, не можуть бути спрямовані на виплату аліментів. Водночас, з суми допомоги по тимчасовій непрацездатності, виплаченій боржнику, стягнення аліментів повинно здійснюватись. 
Фонд соціального страхування України здійснює  надання матеріального забезпечення шляхом зарахування коштів на окремий поточний рахунок страхувальника (роботодавця) для подальшого здійснення ним виплат безпосередньо застрахованим особам. 
Страхові кошти, зараховані на окремий поточний рахунок у банку, або на окремий рахунок в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, можуть бути використані страхувальником виключно на надання матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам. Страхові кошти, зараховані на окремий рахунок, не можуть бути спрямовані на задоволення вимог кредиторів, на стягнення на підставі виконавчих та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до закону.
Отже, безпосередньо з окремого рахунку страхувальника стягнення аліментів з сум матеріального забезпечення не передбачено чинним законодавством про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Водночас, до обов’язків підприємств, установ, організацій належить здійснення відрахувань із заробітної плати боржника і перерахування коштів на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби.
Також на допомогу з державного соціального страхування, що виплачується в разі тимчасової непрацездатності та в інших випадках, стягнення здійснюється виключно за рішеннями про стягнення аліментів.
Тож з коштів матеріального забезпечення, що були виплачені боржнику, стягнення аліментів має здійснюватися.

Прес-служба виконавчої дирекції 
Фонду соціального страхування України



Страхові експерти Фонду виявили понад 57 тис. порушень законодавства про охорону праці у 2018 році

Упродовж 2018 року страхові експерти з охорони праці Фонду соціального страхування України здійснили перевірки 8 143 підприємств щодо стану профілактичної роботи по створенню здорових та безпечних умов праці. За результатами заходів було зафіксовано 57 486 порушень законодавства про охорону праці, внесено 8 134 подання роботодавцям про порушення. Про це начальник управління профілактики страхових випадків виконавчої дирекції ФССУ Сергій Таровик повідомив під час селекторної наради зі страховими експертами Фонду 13 березня 2019 року.
За його словами, перевірки здійснюються з метою недопущення та усунення потенційних причин нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань. «Безпека на робочому місці є обов’язковою умовою трудових відносин. Завдання страхових експертів – працювати спільно з роботодавцями, звертати їхню увагу на наявні прогалини в організації праці та допомагати запобігти травмам працівників», – наголошує С.Таровик.
У минулому році служба страхових експертів Фонду надала понад 26 тис. консультацій з питань охорони праці та страхування від нещасних випадків, взяла участь у майже 6 тис. семінарів, нарад і круглих столів щодо профілактики виробничого травматизму та профзахворювань на підприємствах.
Начальник відділу організаційно-методичного забезпечення роботи страхових експертів виконавчої дирекції ФССУ Ірина Васинська звернула увагу на потребу спільної роботи служби страхових експертів і фахівців з експертизи тимчасової непрацездатності.
«За аналітичними даними минулого року на 42 підприємствах з найбільшим рівнем травматизму сталось 15,9% усіх нещасних випадків, зареєстрованих по Україні. На 23 підприємствах з найбільшим рівнем профзахворювань зареєстровано 70,8% усіх діагностованих професійних захворювань. Такі підприємства є пріоритетними щодо здійснення профілактичних заходів, і є потреба у збільшенні їх кількості та ефективності, нових підходах», – говорить І.Васинська.  
Сергій Таровик також зазначив, що оцінка роботи страхових експертів з охорони праці робочих органів виконавчої дирекції Фонду буде відбуватись за аналізом дієвості проведених профілактичних заходів.
Нагадаємо, упродовж 2018 року Фондом соціального страхування України зафіксовано 4 805 страхових нещасних випадків, що на 3,2% менше, ніж у 2017 році. Кількість професійних захворювань зменшилась на 3,7% та склала 1 879 зареєстрованих випадків.
Показник смертельних нещасних випадків на виробництві за підсумками 2018 року збільшився на 5,4%, загалом смертельно травмовано 350 осіб проти 332 у 2017 році.



Прес-служба виконавчої дирекції 
Фонду соціального страхування України
(044) 206-14-39, 097-723-67-16

Відбулася селекторна нарада з питань контролю за обґрунтованістю видачі лікарняних листків

06 березня 2019 року у виконавчій дирекції Фонду соціального страхування України під головуванням в.о. директора Сергія Нестерова відбулася селекторна нарада щодо реалізації заходів по контролю за обґрунтованістю видачі (продовження) листків непрацездатності та упередження неправомірних видатків Фонду. У заході взяли участь керівники і заступники профільних управлінь виконавчої дирекції ФССУ, начальники та фахівці робочих органів виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві. 
В.о. директора виконавчої дирекції Сергій Нестеров зазначив, що питання забезпечення контролю за здійсненням видатків Фонду, зокрема, в частині виявлення та усунення зловживань під час призначення матеріального забезпечення, є пріоритетним. 
Про підсумки роботи по контролю за обґрунтованістю видачі (продовження) листків непрацездатності у 2018 році повідомив начальник управління профілактики страхових випадків виконавчої дирекції ФССУ Сергій Таровик. За його словами, питання здійснення контролю за обґрунтованістю видачі (продовження) листків непрацездатності закладами охорони здоров’я є одним з нагальних та може бути вирішено шляхом проведення перевірок у лікувально-профілактичних закладах. 
Так, упродовж 2018 року по 1 397 випадках необґрунтованої видачі та продовження листків непрацездатності управліннями виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві було подано 351 вимогу (претензію) до закладів охорони здоров’я на загальну суму понад 1,09 млн. гривень. За результатами перевірок обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності за зверненнями страхувальників у 2018 році по 404 випадках (на загальну кількість 5 593 дні) упереджено виплат на суму понад 1,07 млн. гривень.
С. Таровик зазначив, що за даними управлінь виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві у 2018 році порівняно з 2017 роком збільшилась на 7,2% кількість виданих закладами охорони здоров’я листків непрацездатності, на підставі яких страхувальниками надано заяви-розрахунки для здійснення фінансування матеріального забезпечення робочими органами Фонду, загальна кількість оплачених днів по тимчасовій непрацездатності зросла на 5,7%. 
Крім того, у січні 2019 року майже в усіх регіонах України, за даними моніторингу виданих та продовжених листків непрацездатності, зберігалася тенденція до збільшення кількості виданих закладами охорони здоров’я листків непрацездатності.
Заступник начальника управління – начальник відділу медичної експертизи управління профілактики страхових випадків виконавчої дирекції Фонду Марина Біляєва поінформувала про організацію роботи щодо реалізації перевірок по обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам. Серед іншого, М. Біляєва акцентувала увагу на потребі в посиленні співпраці фахівців Фонду з обласними управліннями охорони здоров’я та МСЕК, а також проведенні роз’яснювальної роботи щодо відповідальності медичних працівників і застрахованих осіб у зв’язку із неправомірною видачою листків непрацездатності.
Керівники регіональних управлінь виконавчої дирекції Фонду надали інформацію щодо механізмів контролю за обґрунтованістю видачі лікарняних листків, які реалізуються робочими органами, і їх результатів.


Розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності зріс на 31,9%

Середньоденний розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності, що надається Фондом соціального страхування України, у 2018 році склав 224,4 грн. Це на 54,2 грн, або 31,9% більше, ніж у 2017 році.

Збільшення середнього розміру компенсації втраченого заробітку за час перебування на лікарняному пов’язано з ростом мінімальної заробітної плати, а також загальним зростанням фонду оплати праці по країні.

Загальні витрати Фонду на виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності у порівнянні з 2017 роком збільшились на 1679,4 млн грн, або на 27,7% та склали за підсумками 2018 року понад 7 млрд 747 млн грн.

Нагадаємо, підставою для нарахування Фондом матеріального забезпечення є подана роботодавцем заява-розрахунок. З 01.10.2018 страхувальникам надано можливість надсилати заяви-розрахунки в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису з метою оптимізації та пришвидшення фінансування.

Упродовж 2018 року Фонд соціального страхування України профінансував здійснення виплат матеріального забезпечення, враховуючи допомогу по тимчасовій втраті працездатності і по вагітності та пологах, для більш ніж 2,5 млн застрахованих осіб.

 

Прес-служба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

(044) 206-14-39, 097-723-67-16

">


Кількість оплачених за кошти Фонду днів непрацездатності зросла на 5,7">%

За рахунок коштів Фонду соціального страхування України здійснюється надання допомоги по тимчасовій втраті працездатності, починаючи з шостого дня перебування на лікарняному. Упродовж 2018 року страхувальниками було надано до Фонду заяви-розрахунки для фінансування 37759242 днів тимчасової непрацездатності, що на 5,7% більше, ніж у 2017 році.

Нагадаємо, підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, а в разі роботи за сумісництвом – копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи.

Розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності залежить від тривалості страхового стажу та складає 50% середньої заробітної плати (якщо стаж не перевищує 3 років), 60% (при стажі від 3 до 5 років), 70% (від 5 до 8 років) і 100% (якщо стаж – понад 8 років, або за наявності пільг відповідно до законодавства).

Право на ці виплати мають усі застраховані особи у разі настання страхового випадку в період роботи.

 

Прес-служба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

(044) 206-14-39, 097-723-67-16


Комісії із соцстрахування підприємств мають право перевіряти дотримання хворими призначеного режиму лікування

Комісії (уповноважені) із соціального страхування створюються на кожному підприємстві незалежно від форми власності та приймають рішення про призначення або відмову в призначенні матеріального забезпечення застрахованим особам. Відповідно до рішень органу та на підставі поданої роботодавцем заяви-розрахунку Фонд соціального страхування України здійснює фінансування допомоги по тимчасовій втраті працездатності, по вагітності та пологах і на поховання.

«Комісія утворюється, якщо на підприємстві працевлаштовані понад 15 осіб. Якщо працюючих за наймом 15 і менше, на загальних зборах працівників обирається уповноважений. Але орган, який відповідає за страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, має бути на кожному підприємстві, в установі чи організації та навіть у ФОП, де цю функцію може виконувати сама фізична особа-підприємець. Комісія (уповноважений) мають достатньо широкий перелік повноважень: це не лише власне призначення допомоги працівникам, але й контроль за правильним нарахуванням матеріального забезпечення, перевірка дотримання застрахованими особами режиму, визначеного лікарем на період хвороби, тощо», – говорить начальник управління страхових виплат та матеріального забезпечення виконавчої дирекції ФССУ Світлана Зарубіна.

Рішенням правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 13 затверджено нову редакцію Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності. Зокрема, відповідно до документу комісія (уповноважений) має право:

- отримувати від роботодавця відомості щодо суми фінансування Фондом для надання матеріального забезпечення найманим працівникам;

- отримувати від робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення безкоштовні консультації з питань застосування законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності;

- звертатися за необхідності до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень щодо перевірки правильності видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам підприємства;

- перевіряти дотримання застрахованими особами режиму, визначеного лікарем на період тимчасової непрацездатності;

- звертатися до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень у разі спору між комісією (уповноваженим) із соціального страхування підприємства та роботодавцем з питань надання матеріального забезпечення застрахованим особам підприємства, а також у випадку невиконання роботодавцем рішень комісії (уповноваженого);

- вносити до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень пропозиції по організації та удосконаленню роботи по соціальному страхуванню на підприємствах.

Прес-служба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

(044) 206-14-39, 097-723-67-16





" style="font-size:large;font-family:'Times New Roman', serif"> 72,9% травмованих на виробництві – чоловіки

Упродовж 2018 року Фондом соціального страхування України зареєстровано 4 805  потерпілих внаслідок нещасних випадків на виробництві, серед яких 3 505 осіб, або 72,9% складають чоловіки, 1 300 осіб, або 27,1% – жінки. Для всіх потерпілих Фонд здійснює компенсацію втраченого за період тимчасової непрацездатності заробітку, оплату лікування в закладах охорони здоров’я та у разі встановлення МСЕК стійкої втрати професійної працездатності фінансує щомісячні страхові виплати і одноразові допомоги, медичні та соціальні послуги.

Серед причин виробничих нещасних випадків за аналітичними даними минулого року переважають організаційні – вони складають 66,8% від усіх зафіксованих. Зокрема, йдеться про невиконання вимог інструкцій з охорони праці, невиконання посадових обов’язків, порушення правил безпеки руху, технологічного процесу тощо. Через психофізичні причини сталось 20,9% нещасних випадків, через технічні – 12,3%.

Найвищий рівень травматизму спостерігається серед працівників віком від 50 до 59 років (1 262 особи, що складає 26,3% від загальної кількості травмованих по Україні за 2018 рік).

Нагадаємо, за рахунок коштів Фонду здійснюється надання медичної та соціальної допомоги потерпілим, у тому числі:

– забезпечення лікарськими засобами та виробами медичного призначення;

– лікування в закладах охорони здоров’я;

– забезпечення медичною реабілітацією;

– забезпечення санаторно-курортним лікуванням;

– забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації (протезно-ортопедичними та іншими виробами);

– забезпечення спеціальними засобами пересування (колясками);

– виплати на спеціальний медичний догляд, на постійний сторонній догляд і на побутове обслуговування;

– фінансування витрат на додаткове харчування;

– зубопротезування, очне протезування, забезпечення окулярами, контактними лінзами та слуховими апаратами та інше.

 

Прес-служба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

(044) 206-14-39, 097-723-67-16





Лікування та реабілітацію за кошти Фонду пройшли 10,6 тис. потерпілих на виробництві

За оперативними даними упродовж 2018 року в закладах охорони здоров’я було проліковано та забезпечено медичною реабілітацією понад 10,6 тис. потерпілих внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання. Медико-соціальні послуги надаються потерпілим за рахунок коштів Фонду соціального страхування України.

Фонд проводить оплату лікування всіх прямих наслідків страхового випадку, що пов’язаний із виконанням службових обов’язків, з метою якнайшвидшого відновлення здоров’я застрахованої особи.

Зокрема, окрім лікування в закладах охорони здоров’я та відновного лікування, за рахунок коштів Фонду соціального страхування України також фінансуються витрати на додаткове харчування, придбання ліків, спеціальний медичний, постійний сторонній догляд, побутове обслуговування, протезування, санаторно-курортне лікування, придбання спеціальних засобів пересування тощо, якщо потребу в них визначено висновками МСЕК та індивідуальною програмою реабілітації особи з інвалідністю (у разі її складення).

Крім того, на час лікування застрахованій особі призначається допомога по тимчасовій втраті працездатності, яка виплачується Фондом в розмірі 100% середнього заробітку (оподатковуваного доходу), починаючи з шостого дня непрацездатності. При цьому перші п’ять днів тимчасової непрацездатності оплачуються власником або уповноваженим ним органом за рахунок коштів підприємства, установи, організації.

 

Прес-служба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

(044) 206-14-39, 097-723-67-16

">


Фонд профінансував 501,5 тис. лікарняних по догляду за хворими ">дітьми

Упродовж 2018 року за рахунок коштів Фонду соціального страхування України було надано 501,5 тис. допомог по тимчасовій втраті працездатності по догляду за хворим членом сім’ї, у тому числі, за хворими дітьми до 14 років. Загалом за оперативними даними на цю статтю видатків спрямовано 786,6 млн грн.

Фінансування зазначених листків непрацездатності здійснюється Фондом починаючи з першого дня догляду за членом родини. Розмір допомоги залежить від тривалості страхового стажу та складає від 50% середньої заробітної плати (якщо стаж не перевищує 3 років) і до 100% (якщо стаж – понад 8 років).

Надання допомоги з тимчасової непрацездатності по догляду за хворою дитиною віком до 14 років здійснюється за весь період, протягом якого дитина за висновком лікаря потребує догляду, але не більше 14 календарних днів. А в разі стаціонарного лікування – за весь час перебування застрахованої особи в стаціонарі разом із хворою дитиною.

Допомога по тимчасовій непрацездатності по догляду за хворим членом сім’ї виплачується не більш як за три календарні дні, а у виняткових випадках, з урахуванням тяжкості хвороби та побутових обставин, – не більш ніж за сім календарних днів.

Прес-служба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

(044) 206-14-39, 097-723-67-16


Допомога по вагітності та пологах постраждалим від Чорнобильської катастрофи 1–3 категорії призначається з 27 тижня вагітності

Допомога по вагітності та пологах надається за кошти Фонду соціального страхування України у розмірі 100% середньої заробітної плати за весь період відпустки у зв’язку із вагітністю та пологами. Право на виплати мають усі офіційно працевлаштовані жінки.

У загальних випадках тривалість відпустки по вагітності та пологах складає 126 календарних днів (70 днів до передбачуваного дня пологів і 56 днів після пологів), листок непрацездатності видається з 30 тижня вагітності.

Водночас, у разі вагітності жінок, віднесених до 1–3 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, тривалість листка непрацездатності у зв’язку із вагітністю та пологами складає 180 календарних днів (90 днів до передбачуваного дня пологів і 90 днів після пологів). Листок непрацездатності видається з 27 тижня вагітності.

Жінкам, віднесеним до 4 категорії осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, допомога надається на загальних підставах за період, тривалість якого становить 126 календарних днів.

У випадку передчасних або багатоплідних пологів, виникнення ускладнень під час пологів або в післяпологовому періоді, додатково до основного видається листок непрацездатності у зв’язку з вагітністю та пологами тривалістю 14 календарних днів.

Нагадаємо, для отримання допомоги по вагітності та пологах за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, отриманий листок непрацездатності необхідно передати роботодавцю не пізніше 12 календарних місяців з дня закінчення відпустки у зв’язку із вагітністю та пологами. У разі роботи за сумісництвом надається копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи.

Комісія (уповноважений) із соціального страхування, що створюється на кожному підприємстві, в установі чи організації будь-якої форми власності, приймає рішення про призначення допомоги по вагітності та пологах.

Документи для призначення допомоги по вагітності та пологах розглядаються комісією із соціального страхування (уповноваженим) підприємства не пізніше десяти днів з дня їх надходження.

Протокол засідання комісії із соціального страхування або рішення уповноваженого передаються бухгалтеру підприємства разом із листком непрацездатності, на підставі чого здійснюється розрахунок суми допомоги по вагітності та пологах, що фінансується Фондом соціального страхування України.

Для надання матеріального забезпечення застрахованій особі за рахунок коштів ФССУ, на підставі здійснених розрахунків, роботодавцем заповнюється заява-розрахунок за встановленою формою і передається до робочого органу Фонду за місцем обліку страхувальника. Заяву-розрахунок також можна подати у електронному вигляді із застосування електронного цифрового підпису.

Прес-служба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

(044) 206-14-39, 097-723-67-16




У 2018 році Фонд надав допомог на 2,6 млн грн переселенцям та працівникам підприємств зони АТО

Фондом соціального страхування України упродовж 2018 року для 286 застрахованих осіб, які раніше не реалізували свого права на отримання матеріального забезпечення, призначено та виплачено 593 допомоги по тимчасовій втраті працездатності, по вагітності та пологах і на поховання на суму 2,6 млн гривень.

Зазначені виплати було профінансовано для таких категорій осіб:

1) які перебувають (перебували) у трудових відносинах з підприємствами, установами, організаціями чи фізичними особами, або були добровільно застраховані, та переселилися з тимчасово окупованої території, районів проведення антитерористичної операції або зони надзвичайної ситуації;

2) фактичне місце проживання яких знаходиться в населених пунктах, на території яких органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі, та які перебувають (перебували) у трудових відносинах із:

– підприємствами, установами, організаціями чи фізичними особами, що зареєстровані на тимчасово окупованій території України, в районі проведення антитерористичної операції в Донецькій та Луганській областях, або в зоні надзвичайної ситуації;

– бюджетними установами, підприємствами та організаціями, що належать до сфери їх управління, які переміщені з населених пунктів, на території яких органи державної влади не здійснюють свої повноваження, в населені пункти, на території яких органи державної влади здійснюють свої повноваження у повному обсязі, та відомості щодо зміни їх місцезнаходження внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, але які не забезпечили провадження своєї діяльності;

3) стосовно яких страхувальником не виконано обов'язків щодо нарахування та виплати матеріального забезпечення за страховими випадками, які настали у період роботи застрахованих осіб, у зв'язку з відсутністю можливості встановлення місцезнаходження цього страхувальника відповідно до абзацу третього частини першої статті 30 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (крім страхувальників, що зареєстровані на тимчасово окупованій території України, в районі проведення антитерористичної операції в Донецькій та Луганській областях, або в зоні надзвичайної ситуації).

Для отримання матеріального забезпечення зазначені категорії застрахованих осіб мають звернутись особисто або через законного представника до відповідного відділення управління виконавчої дирекції Фонду за фактичним місцем проживання (перебування) або місцем реєстрації із заявою, яка повинна містити реквізити банківської установи та номер поточного рахунку застрахованої особи для зарахування матеріального забезпечення.

Підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому законодавством порядку листок непрацездатності.

Допомога на поховання застрахованої особи призначається члену її сім'ї або особі, яка здійснила поховання, на підставі свідоцтва про смерть, виданого органом державної реєстрації актів цивільного стану, та витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання (у разі реєстрації смерті виконавчим органом сільської, селищної, міської ради – довідки).

Фінансування відбувається відповідно до Порядку надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування України деяким категоріям застрахованих осіб, затвердженого постановою правління Фонду від 24.01.2017 № 8 зі змінами, внесеними постановою правління Фонду від 10.10.2017 № 53.

Прес-служба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

(044) 206-14-39, 097-723-67-16




Страхувальники мають подати звіт по заборгованості зі сплати страхових коштів до 25 січня

Рішенням правління Фонду соціального страхування України від 12.12.2018 № 28 затверджено оновлену форму звіту по заборгованості страхувальника зі сплати страхових коштів до Фонду до повного погашення заборгованості.

Водночас, за підсумками 2018 року страхувальники мають подати звіт щодо сплати заборгованості зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за формою, що діяла до кінця 2018 року. Звітність необхідно подати роботодавцям, що мають непогашену заборгованість, в строк до 25.01.2019.

Звіт по заборгованості зі сплати страхових коштів до Фонду за оновленою формою подається щоквартально, починаючи з 2019 року. Зазначимо, нова форма звітності була прийнята з метою оптимізації і передбачає скорочення на 48 показників. Документом об’єднано звіти про заборгованість зі сплати страхових коштів на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності й на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності.

 

Прес-служба виконавчої дирекції 

Фонду соціального страхування України

(044) 206-14-39, 097-723-67-16


ЧАСТКУ ЄДИНОГО ВНЕСКУ ФОНДУ

СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ ЗБІЛЬШЕНО ДО 9,3759%

 27 грудня 2018 року Кабінет Міністрів України затвердив зміни до пропорцій розподілу єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, відповідно до яких збільшено частку ЄСВ, що спрямовується на реалізацію гарантій у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності і від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності.

Частку єдиного внеску збільшено на 0,2287 відсотка – з 9,1472, що діяли з липня 2017 року, до 9,3759 відсотка.

                                                                        Прес-служба Фонду соціального страхування України




 

НАБУЛА ЧИННОСТІ ПОСТАНОВА ЩОДО

ЗБІЛЬШЕННЯ КОНТРОЛЮ ЗА ЕФЕКТИВНІСТЮ РЕАБІЛІТАЦІЇ ПРАЦЮЮЧИХ

До механізму забезпечення працюючих реабілітаційним лікуванням у санаторно-курортних закладах за кошти Фонду соціального страхування України внесено зміни, якими посилено контроль за обсягом і вартістю надання послуг. Відповідне рішення правління ФССУ ухвалило 12 грудня, зміни набули чинності 28.12.2018.

Програму реабілітації розширено оцінкою ефективності лікування, яка надається за клініко-лабораторними, функціональними і гемодинамічними показниками. Фіксується клініко-функціональний стан і загальний результат відновного лікування.

У програмі лікування зазначається попередньо погоджений перелік послуг, який залежить від профілю медичної реабілітації.

«Щодо кожної послуги є інформація не лише про призначення, але й про факт отримання послуги пацієнтом. Якщо відбуваються зміни у призначеному лікуванні, їх письмово обґрунтовують, а скасовану процедуру замінюють на іншу в межах вартості на курс. Після закінчення лікування програму підписують лікуючий лікар, керівництво санаторно-курортного закладу та сам пацієнт. Це дозволяє застрахованим особам бачити та контролювати повноту пройденої реабілітації. Після підписання програму лікування передають до Фонду для аналізу результатів», – говорить голова правління Фонду Володимир Саєнко.

Фонд соціального страхування України компенсує вартість проходження відновного лікування на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів у розмірі 100% вартості для всіх застрахованих (офіційно працевлаштованих) осіб за наявності медичної потреби.

За оперативними даними упродовж 2018 року реабілітаційним лікування за рахунок коштів ФССУ було забезпечено понад 33 тис. застрахованих осіб.

Для отримання реабілітації за кошти Фонду, після надання висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я щодо необхідності реабілітації за певним профілем, лікувальний заклад повідомляє про це робочий орган Фонду. Не пізніше наступного дня у стаціонар лікарні до пацієнта прибуває фахівець Фонду, який за наданим паспортом та ідентифікаційним кодом самостійно перевіряє, чи є особа застрахованою, та разом із хворим заповнює заяву на відновне лікування. Пацієнт самостійно обирає санаторно-курортний заклад, у якому буде проходити лікування. У відповідь на отриману заяву, санаторно-курортний заклад надсилає протягом одного робочого дня органу Фонду згоду про надання послуг із реабілітаційного лікування застрахованій особі та перелік послуг із реабілітаційного лікування. Укладається тристоронній договір – між Фондом, санаторно-курортним закладом і застрахованою особою, після чого здійснюється направлення пацієнта зі стаціонару лікарні для проходження відновного лікування.

 

Прес-служба Фонду соціального страхування України





Відбулось чергове засідання правління Фонду

12 грудня 2018 року під головуванням голови правління Фонду Володимира Саєнка відбулося чергове засідання правління Фонду соціального страхування України. У засіданні також взяли участь представники Громадської ради Фонду та громадських організацій потерпілих на виробництві.
Рішеннями правління схвалено проект бюджету Фонду на 2019 рік, затверджено оновлений порядок надання страхових виплат та медико-соціальних послуг для внутрішньо переміщених осіб, з 01 січня 2019 року скасовано звіт по коштах загальнообов’язкового державного соціального страхування за формою № Ф4-ФСС з ТВП та інше. 
Відповідно до рішення правління з наступного року встановлено нову спрощену форму Звіту по заборгованості страхувальника зі сплати страхових коштів до Фонду та скасовано Звіт по коштах загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням.
«У цьому році ми суттєво зрушились у напрямі нової концепції відношень із страхувальниками: відмовились від суцільних перевірок та замінили їх попереднім контролем правильності нарахування виплат, впровадили можливість подачі заяв-розрахунків у електронному вигляді. Черговий етап – спрощення та уніфікація звітності. У січні 2019 року страхувальники востаннє подадуть зведений за підсумками 2018 року звіт за формою № Ф4-ФСС з ТВП, а з І кварталу 2019 року звітність до Фонду будуть подавати лише ті страхувальники, які мають заборгованість зі сплати страхових коштів», – наголосив голова правління ФССУ Володимир Саєнко.
Крім того, було прийнято порядок надання страхових виплат, фінансування витрат на медичну та соціальну допомогу для внутрішньо переміщених осіб, які потерпіли на виробництві. Документом вдосконалюється механізм надання внутрішньо переміщеним особам страхових виплат і витрат на медико-соціальні послуги за місцем їх тимчасового проживання (перебування).
«Допомога по тимчасовій непрацездатності, яка настала внаслідок нещасного випадку на виробництві, буде надана робочими органами виконавчої дирекції Фонду безпосередньо застрахованим особам, які перемістились на підконтрольну українській владі територію, за наявності оригіналу листка непрацездатності. Також врегульовано питання проведення виплат особам, які після перебування у статусі внутрішньо переміщеної особи виїхали на постійне місце проживання за кордон до країн, з якими заключено відповідні міжнародні угоди», – пояснив в.о. директора виконавчої дирекції Фонду Сергій Нестеров.
Також внесено зміни до порядків відшкодування витрат санаторно-курортним закладам за надані послуги з реабілітаційного лікування працюючих і санаторно-курортного лікування потерпілих на виробництві. Зокрема, передбачено посилення контролю за якістю лікування. Затверджено граничні розміри витрат на відшкодування вартості одного ліжко-дня.
Вирішено ряд інших організаційних та кадрових питань.

Прес-служба виконавчої дирекції 
Фонду соціального страхування України
(044) 206-14-39, 097-723-67-16


З 2019 року скасовано звіт по використанню коштів Фонду

Звіт по коштах загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, скасовано з 2019 року. Відповідне рішення правління Фонду соціального страхування України затвердило на черговому засіданні 12 грудня 2018 року.

Щоквартальний звіт по використанню коштів Фонду за формою Ф4-ФСС з ТВП страхувальники (роботодавці) мають одноразово подати за підсумками 2018 року до 21.01.2019.

«У січні наступного року страхувальники подадуть цю звітність востаннє, за І квартал 2019-го звіт щодо використання коштів здавати вже не потрібно. Це суттєво скоротить час і кошти, які на це витрачають роботодавці. Разом з іншими кроками по спрощенню та уніфікації звітності, за нашими підрахунками це економія у близько 30 разів», – говорить голова правління ФССУ Володимир Саєнко.

Рішення затверджено з метою скорочення та уніфікації звітності страхувальників по коштах Фонду та підвищення прозорості системи соціального страхування.

Водночас, за словами Саєнка, не йде мова про скасування контролю за обігом страхових коштів: «Починаючи з 01 жовтня, діє нововведення, відповідно до якого страхувальники, які відправляють до Фонду заяви-розрахунки та отримують за ними фінансування, упродовж місяця подають у Фонд повідомлення про виплату коштів своїм співробітникам. З того ж періоду діє нова розширена форма заяви-розрахунку, до якої включено колонки щодо страхового стажу, серії та номеру листка непрацездатності тощо. Обидва документи можна подати в електронному вигляді. Тобто контроль за виплатою матеріального забезпечення працюючим залишається, скасовується зайва бюрократія і дублювання норм».

Постанова правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 18.01.2011 № 4 «Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звітності по коштах загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням»,  якою регламентується подача зазначеної звітності за формою Ф4-ФСС з ТВП, втратить чинність у 2019 році.

 

Прес-служба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

(044) 206-14-39, 097-723-67-16


Середній розмір лікарняних від Фонду у 2018 році зріс на 33,2%

Середньоденний розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності, що надається Фондом соціального страхування України, станом на 01.10.2018 склав 217,03 грн, порівняно з 162,97 грн попереднього року, тобто зріс на 33,2%.

«Головним фактором, який вплинув на суттєве збільшення розміру лікарняних, є зростання мінімальної та середньої заробітних плат по Україні, оскільки сума допомоги по тимчасовій втраті працездатності від Фонду залежить від середнього доходу особи та тривалості страхового стажу. Традиційно найбільше касових видатків на матеріальне забезпечення Фонд здійснив по Києву – 21,9% від загальної суми по Україні. У Дніпропетровській області – це 10,1%, у Львівській – 6,9%, Харківській – 6%, Донецькій – 5,8%», – розповів голова правління ФССУ Володимир Саєнко.

Фактичні витрати Фонду на компенсацію втраченого за період лікарняного заробітку за 9 місяців поточного року склали 5 780,4 млн грн. Це на 1 766,4 млн грн, або на 41,5% більше у порівнянні з 9 місяцями 2017 року.

Кількість оплачених днів тимчасової непрацездатності збільшилась на 6,3% і склала 27 737 951.

Допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу), у разі настання в неї одного з таких страхових випадків:

- тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві;

- необхідності догляду за хворою дитиною (докладніше у роз’ясненні);

- необхідності догляду за хворим членом сім'ї;

- догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною-інвалідом віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за цією дитиною;

- карантину, накладеного органами санітарно-епідеміологічної служби;

- тимчасового переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижчеоплачувану роботу;

- протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства;

- перебування на лікуванні в реабілітаційному відділенні санаторно-курортного закладу після перенесених захворювань і травм.

Розмір зазначеної допомоги складає 50% середньої заробітної плати (якщо стаж не перевищує 3 років), 60% (при стажі від 3 до 5 років), 70% (від 5 до 8 років) і 100% (якщо стаж – понад 8 років, або за наявності пільг відповідно до законодавства).

 

Прес-служба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

(044) 206-14-39, 097-723-67-16



КМУ затвердив зміни до бюджету Фонду на 2018 рік

Постановою Кабінету Міністрів України від 28.11.2018 № 977 затверджено зміни до бюджету Фонду соціального страхування України на 2018 рік, що були прийняті правлінням Фонду 23.10.2018. Зокрема, за рахунок перерозподілу, видатки на матеріальне забезпечення та соціальні послуги збільшено на 634,342 млн грн, загальна сума видатків Фонду прогнозно складе 22,2 млрд грн.

Зміни внесено з метою уточнення планового показника залишку коштів на початок року (за результатами виконання бюджету Фонду за 2017 рік), планових показників видатків, залишку коштів на кінець 2018 року, передбачених бюджетом Фонду на 2018 рік, за результатами роботи Фонду за Iпівріччя.

Зростання видатків на матеріальне забезпечення та соціальні послуги зумовлено збільшенням розміру мінімальної заробітної плати та фонду оплати праці в цілому по країні.

Так, сума фактичних витрат на матеріальне забезпечення, що надається за рахунок коштів Фонду, за 9 місяців 2018 року зросла на 2 млрд 365,8 млн грн, або на 35,2% порівняно з аналогічним періодом минулого року.

У тому числі фактичні витрати на виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності (оплата за лікарняними) за 9 місяців поточного року збільшились на 1 млрд 766,4 млн грн, або на 41,5% у порівнянні з 9 місяцями 2017 року. Допомогою по тимчасовій непрацездатності упродовж трьох кварталів забезпечено близько 1,9 млн застрахованих осіб.

Витрати Фонду на виплату допомоги по вагітності та пологах за 9 місяців 2018 року у порівнянні з 9 місяцями 2017 року зросли на 569,4 млн грн, або на 23,3%. За рахунок Фонду допомогу по вагітності та пологах отримали майже 126,3 тис. застрахованих осіб.

Сума витрат на виплату допомоги на поховання у порівнянні з січнем–вереснем 2017 року у цьому році збільшилась на 6,5 млн грн, або на 23,5%. Допомогу виплачено по 8,4 тис. страхових випадках.

Прес-служба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

(044) 206-14-39, 097-723-67-16



Усі види матеріального забезпечення, страхових виплат, медичних і соціальних послуг, що фінансуються Фондом соціального страхування України, в умовах воєнного стану будуть надаватись безперебійно та в повному обсязі.

За рахунок коштів Фонду здійснюється надання:

– допомоги по тимчасовій втраті працездатності (оплата за лікарняними листками);

– допомоги по вагітності та пологах;

– допомоги на поховання;

– одноразових допомог та щомісячних страхових виплат потерпілим на виробництві та членам їх сімей;

– реабілітаційного лікування працюючих у санаторно-курортних закладах за їх вибором;

– санаторно-курортного лікування осіб з інвалідністю внаслідок трудового каліцтва;

– забезпечення протезними виробами, спеціальними засобами пересування (колясками);

– фінансування лікування в закладах охорони здоров’я всіх прямих наслідків нещасних випадків на виробництві або професійних захворювань та інше.

Докладніше на веб-порталі ФССУ за посиланням.