Ніжин

Офіційний сайт Ніжинської міської ради

Автор світлини Денис Скороход
Всі розділи

Анонси:

Блог міського голови

Що завдає більшої шкоди – відверта брехня чи напівправда?

​Автор статті «Чиї кишені наповнюють ніжинці або як Лунтик рахував пасажиропотік», яка була опублікована у 31 номері газети «Правда ТУТ Чернігівщина», відверто розкритикував діяльність депутатського корпусу та органів виконавчої влади. Зважаючи на те, що в тексті використовуються окремі факти та свідомо приховуються їхні причинні зв’язки, я хотів би роз’яснити деякі моменти.

 Відповідальність за організацію автобусного перевезення пасажирів у місті несуть депутати міської ради та виконавчий комітет. Виконавча гілка влади організовує конкурси на пасажирські перевезення, перевіряє подані розрахунки на встановлення тарифів та затверджує їх у випадку достовірності.

 ​Питання, що потребують фінансового забезпечення, розглядаються за участі депутатів: облаштування маршрутів, виділення коштів із бюджету на дослідження пасажиропотоків, перевезення пільгових категорій громадян та ін. Одним із таких питань є компенсація втрат надавачу послуг у випадку відмови у затвердженні обґрунтованої величини тарифу на надання послуги. Це стосується не тільки автобусних перевезень, а й житлово-комунальних та інших послуг. Прийняті депутатами та виконавчим комітетом рішення мають фінансові наслідки для бюджету, тому кожен учасник усвідомлює свою відповідальність.

 Ніжинці добре пам′ятають ті часи, коли на зупинках потрібно було чекати автобус по 30-40 хвилин, а автобусні маршрути забезпечували перевезення лише по центральних вулицях. Пам′ятають мешканці  і те, що у Ніжині був повноцінний автобусний парк, який чомусь було знищено. Алебудьте певні: про проблему автобусного сполучення знають і в міській раді, і у виконавчому комітеті. Ми вже зробили важливі кроки для його покращення, зокрема вирішили проблему періодичності руху автобусів та посприяли відкриттю нових маршрутів. Але питання тарифів завжди було дуже болючим, і стосується це не тільки автобусних перевезень.

 ​Підвищення тарифів є вимушеною мірою для покриття додаткових витрат у перевізників. Це пов’язано з подорожчанням запчастин, палива, вартості автобусів, зростання заробітної плати тощо. Постає питання – що краще: збереження послуги з автомобільних перевезень, хоч і дорожчої, чи взагалі відсутність такої послуги?

​Саме так сталося на маршрутах 11, 12, 13, коли, розірвавши договір з одним підприємцем через систематичні порушення, майже рік оголошувалися конкурси, однак охочих взяти в них участь на чинних умовах не виявилося. Один із підприємців міста Чернігова запропонував свою участь у конкурсі за умови тарифу у розмірі 7 грн 50 коп. Це, вочевидь,ринкова вартість такої послуги. До цього часу ці маршрути здійснюються перевізниками з інших маршрутів міста за рахунок резервних автобусів (за окремим договором).

​Зараз оголошений конкурс на маршрути № 39, 11, 12, 13 із продовженням окремих рейсів до сіл: Кунашівка, Паливода, Наумівське. Станом на 04.02.2019 року охочих взяти в ньому участь не виявилося. Строк подання заяв закінчується 14.02.2019 року.

 ​Повернемося до тарифів.Після надання перевізниками розрахунків вартості послуги, спеціалісти виконавчого комітету перевірили їх достовірність та внесли корективи.

 Були зауваження щодо кількості перевезених пасажирів. Для встановлення об’єктивності за кошти міської громади вперше за кілька десятків років було проведено дослідження пасажиропотоку.

 Роботи по договору виконані фахівцями Чернігівського технологічного університету, які для дослідження залучали студентів Ніжинського державного університету. Для об’єктивності одержаних результатів обстеження проводилося у два етапи. Методика розрахунку, яку використовували фахівці Чернігівського технологічного університету, дозволяє корегувати результати досліджень із урахуванням необстежених поїздок. Завдяки використаному науковому підходу результати розрахунків не викликають сумнівів. Вони були оприлюднені декілька разів на засіданні робочої групи.

 У результаті дослідження, окрім питання кількості перевезених пасажирів, обраховано вартість проїзду по окремих маршрутах, надано пропозиції по оптимізації маршрутів та кількості автобусів на маршрутах, а також запропоновано нові графіки руху автобусів. Тут зазначу, що особи, які штучно загострювали ситуацію з перевезеннями, на наступні засідання робочої групи не з’явилися.

 Надані у звіті про виконану роботу результати щодо вартості проїзду були близькими до поданих перевізниками, тому на засіданні виконавчого комітету в більшості його членів не було підстав сумніватися в їх об’єктивності. Важливо: у випадку НЕ затвердження вартості послуги у меншому розмірі, ніж подано в обґрунтованому розрахунку, цю різницю потрібно відшкодовувати надавачам послуг з бюджету. Таких коштів у бюджеті міста немає.

 У статті звинувачують владу міста у відмові провести повторний аналіз пасажиропотоку за кошти громадської організації «Правозахист Плюс», нібито депутати міської ради нехтують інтересами мешканців Ніжина. Це питання вже порушувалося на засіданні виконавчого комітету, але члени цієї громадської організації вперто не хочуть чути аргументи з приводу неможливості проведення такої процедури. Зроблю ще одну спробу надати пояснення.

 Члени громадської організації «Правозахист Плюс» позиціонують себе як організацію, яка надає безкоштовну правову допомогу населенню. Але ж у такому разі вони повинні знати закони України, зокрема антикорупційне законодавство. Відповідно до ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб’єктами, на яких поширюється дія цього закону, є «Особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування». Це означає, що дія вищезгаданого Закону поширюється на депутатів Ніжинської міської ради, виконавчий комітет та посадових осіб комітету.

 Стаття 54 цього Закону визначає: «Державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування забороняється одержувати від фізичних, юридичних осіб безоплатно грошові кошти або інше майно нематеріальні активи, майнові переваги, пільги чи послуги, крім випадків, передбачених законодавством або чинними міжнародними договорами, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України».

 Тобто виконавчий комітет не мав права давати згоду на виконання цих робіт на власне замовлення, оскільки це заборонено Законом, адже оплата цієї послуги здійснювалася б за кошти іншої юридичної особи.

 На засіданні організації «Правозахист Плюс» було запропоновано виконати цю роботу на власне замовлення і самостійно провести розрахунки, але чомусь ця пропозиція була відхилена. Залишилась без відповіді організації і пропозиція направити дані кошти на придбання валідаторів для забезпечення обліку перевезення пасажирів.

 Такий підхід до вирішення питання свідчить, що матеріали в газеті подані із намірами ввести в оману жителів міста Ніжина, збурити напруження і невдоволення міською владою. Викладені в статті звинувачення наведені без фактичного знання стану справ, бо навіть студентів, які долучилися до дослідження, визначили як студентів чернігівського ВНЗ, але фактично на договірних умовах цю роботу виконали студенти Ніжинського державного університету.

 Зауважу, що більшість депутатів міської ради при розгляді питання про скасування рішення виконавчого комітету щодо встановлення тарифу на проїзд в автобусах також відповідально поставилися до можливих наслідків такого скасування і підтримали рішення більшості членів виконавчого комітету.

 Окремого розгляду потребують висновки автора статті щодо перевезення пільгових категорій громадян. Мабуть, йому невідомо, що вже кілька років державний бюджет повністю відмовився надавати субвенцію міському бюджету на такі потреби. Конституція України визначає, що витрати місцевих бюджетів, які виникли за рішенням державних органів, компенсуються державою, але де-факто він не виконується.

 Для введення монетизації цих пільг за нормами встановленими облдержадміністрацією, необхідно трохи менше 30 млн грн, яких в бюджеті міста немає. Кошти, що виділяються з бюджету на ці потреби в місяць, складають 200 тис. грн, що в середньому ледь покриває одну поїздку пільговика. Можливості бюджету обмежені, але перевізники погодилися на такі умови.

 У передвиборчий період політичні сили із сумнівним авторитетом будуть використовувати будь-яку можливість, щоб очорнити владу, нехтуючи порядністю та моральним кодексом. Ніжинцям необхідно вміти відрізняти зерно від полови та критично сприймати будь-яку інформацію.

 Любити Ніжин можна по-різному. Одні його використовують як засіб задоволення особистих амбіцій та отримання можливості будь-яким способом поліпшити свій добробут. Інші його відбудовують по цеглинці, прозоро вирішуючи з громадою важливі питання та вкладаючи в цю справу фінансові ресурси і потенціал. І все заради процвітання та стрімкого розвитку рідного міста.

 Дорогі ніжинці! Будьте розбірливими у сприйнятті інформації та спробуйте самі дати відповідь на запитання: «Де ж таки правда?».

 

Даю згоду на розміщення даної статті в газеті «Правда ТУТ Чернігівщина».