Ніжинське міськрайонне управління юстиції інформує

ПРОСТАВЛЕННЯ АПОСТИЛЮ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

Використання деяких документів на території іншої країни потребує здійснення певної процедури посвідчення, а саме проставлення апостилю – спеціального штампа, з яким офіційні папери отримують визнання іноземними державами – учасницями Гаазької конвенції, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів. На сьогоднішній день учасницями даної Конвенції є понад 100 держав по всьому світу.

Як розповіла Ірина Свистун, начальниця Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми), в умовах оголошеного через поширення інфекції COVID-19 карантину подати офіційні документи на проставлення апостиля можна у визначених відділах державної реєстрації актів цивільного стану. Для зручності громадян адреси та телефони цих відділів розміщені на сайті Мінюсту – minjust.gov.ua 

Водночас проставити апостиль можна на документах у відділах державної реєстрації актів цивільного стану, де проводилась їх реєстрація. Завдяки цьому значний обсяг роботи зосередиться за принципом «єдиного циклу та в одному місці».

ЗАХИСТ МАЙНА ТА БІЗНЕСУ ВІД РЕЙДЕРІВ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ

Попри карантин, оголошений в Україні через поширення коронавірусної інфекції, фахівці Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми) продовжують стояти на сторожі захисту майнових прав громадян та субєктів господарювання.

«Одним із дієвих важелів, які покликані унеможливити посягання рейдерів на майно та бізнес, є Колегія з розгляду скарг у сфері державної реєстрації. Новий орган забезпечує належний, якісний та прозорий підхід у цьому напрямку, адже кожна скарга детально розглядається, а в результаті – надається виважене рішення на основі законодавчих норм», - зазначила Ірина Свистун, начальник Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми).

Очільниця пояснила, що відповідно до статті 37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Міністерство юстиції України розглядає скарги:

  • на рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків, коли таке право набуто на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого майна наявний судовий спір);
  • на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України.

При цьому, територіальні органи Міністерства юстиції України як субєкти розгляду скарг розглядають скарги:

  • на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав), дії або бездіяльність державного реєстратора;
  • на дії або бездіяльність субєктів державної реєстрації прав.

Згідно зі статтею 34 Закону України «Про державну реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», Міністерство юстиції України розглядає скарги:

  • на проведені державним реєстратором реєстраційні дії (крім випадків, якщо такі реєстраційні дії проведено на підставі судового рішення);
  • на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України.

При цьому, територіальний орган Міністерства юстиції України розглядає скарги:

  • на рішення (крім рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність державного реєстратора;
  • на дії або бездіяльність субєктів державної реєстрації.

ШТРАФИ ЗА ПІДПАЛ ТРАВИ ЗБІЛЬШЕНО У 18 РАЗІВ

Верховна Рада ухвалила на позачерговому пленарному засіданні Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з метою збереження довкілля щодо посилення відповідальності за дії, спрямовані на забруднення атмосферного повітря та знищення або пошкодження обєктів рослинного світу».

Як розповіла Ірина Свистун, начальник Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми), зазначений нормативно-правовий акт вніс ряд змін до кодексів, які передбачають покарання за дії, що спричиняють шкоду навколишньому середовищу.

Так, у санкціях статті 241 та 245 Кримінального кодексу України, покарання у вигляді штрафу зросло:

  • з 1700-3400 гривень до 30600-61200 гривень – за забруднення атмосферного повітря;
  • з 5100-8500 гривень до 91800-153000 гривень – за знищення або пошкодження обєктів рослинного світу.

За вчинки, що несуть шкоду природі та передбачені статтею 77 та 77-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, доведеться платити більше, оскільки тут штрафи значно зросли:

  • з 85-850 гривень до 1530-15300 гривень – за порушення вимог пожежної безпеки в лісах, зокрема:

- для громадян – було від 85 до 255 гривень, стало від 1530 до 4590 гривень;

- для посадових осіб – було від 255 до 850 гривень, стало від 4590 до 15300 гривень.

  • з 255-1020 гривень до 4590-30600 гривень – за знищення або пошкодження лісу вогнем, зокрема:

- для громадян – було від 255 до 850 гривень, стало від 4590 до 15300 гривень;

- для посадових осіб – було від 595 до 1020 гривень, стало від 10710 до 30600 гривень.

  • з 170-1190 гривень до 3060-21420 гривень – за самовільне випалювання рослинності або її залишків, зокрема:

- для громадян – було від 170 до 340 гривень, стало від 3060 до 6120 гривень;

- для посадових осіб – було від 850 до 1190 гривень, стало від 15300 до 21420 гривень.

  • з 340-1700 гривень до 6120-30600 гривень – за самовільне випалювання рослинності або її залишків в межах заповідників.

- для громадян – було від 340 до 680 гривень, стало від 6120 до 12240 гривень;

- для посадових осіб – було від 1360 до 1700 гривень, стало від 21420 до 30600 гривень.

Як подати заяву на реєстрації шлюбу під час карантину?

На період карантину, оголошеного в Україні через пандемію коронавірусу, всі охочі укласти шлюб мають можливість подати відповідну заяву, не виходячи з дому, за допомогою вебпорталу Міністерства юстиції «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» (dracs.minjust.gov.ua ).

«Варто зазначити, що громадяни, як і раніше, можуть подати заяву на реєстрацію шлюбу, безпосередньо звернувшись до відділу державної реєстрації актів цивільного стану. Проте, керуючись карантинними заходами, ми рекомендуємо відвідувачам залишати відповідні документи у боксах, що розміщені при вході у відділи державної реєстрації актів цивільного стану», - пояснила Ірина Свистун, очільниця Північно-Східного міжрегіонального управління юстиції (м. Суми), до складу якого увійшли Полтавська, Сумська та Чернігівська області.

Отримати консультації та роз'яснення з питань діяльності органів державної реєстрації актів цивільного стану зазначених регіонів можна через онлайн-приймальню (sumyjust.gov.ua ), Skype-зв'язок (sumyjust.gov.ua ) та у телефонному режимі:

Чернігівська область - (0462) 67-80-01

12 МІЛЬЙОНІВ ГРИВЕНЬ АЛІМЕНТІВ ПОВЕРНУТО У СІЧНІ 2020 РОКУ ДІТЯМ НА ЧЕРНІГІВЩИНІ

Коли байдужість батьків до власних дітей перетинає межу дозволенного, на захист економічних прав молодого покоління приходять фахівці юстиції. Здебільшого неплатники починають повертати борги зустрівшись з санкціями чинного законодавства, яке передбачає арешт рахунків й майна, обмеження боржників у правах, штрафні санкції та притягнення до адміністративної відповідальності.

«Створені Міністерством юстиції ефективні процеси виконання рішень захищають сторони договору від його невиконання. Примусові заходи стосовно злісних неплатників аліментів доводять свою результативність – у січні 2020 року на користь дітей Чернігівщини державні виконавці стягнули понад 12 мільйонів гривень», - розповіла Ірина Свистун, керівник Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми), до складу якого увійшла Чернігівська область.

Очільниця також зазначила, що на досягнутому фахівці юстиції не зупиняються. Так, на минулому тижні переконатися у дієвості примусових заходів мала змогу родина з Ічні. Батько після розлучення тривалий час ігнорував фінансові потреби своїх дітей, в наслідок чого утворився борг у розмірі 132 тисяч гривень. Крім того, за несплату аліментів понад 3 роки правники нарахували 50-відсотковий штраф. Так разом із виконавчим збором сума боргу сумчанина сягнула 211 тисяч гривень.

Чоловік сподівався, що його не стосується життя рідних людей, адже вони досягли повноліття. Нагадати містянину про його батьківський обовязок та про те, що з часом борг нікуди не зникає, взялися державні виконавці. Так, під тиском примусових заходів фахівців юстиції неплатник погасив всю суму боргу.


ПОНАД 3 МІЛЬЙОНИ ГРИВЕНЬ БОРГІВ ПО ЗАРПЛАТІ ПОВЕРНУТО ПРАЦІВНИКАМ НА СУМЩИНІ, ПОЛТАВЩИНІ ТА ЧЕРНІГІВЩИНІ У СІЧНІ

Питання ліквідації заборгованості по заробітній платі та інших виплат, повязаних з трудовими правовідносинами, є для органів державної виконавчої служби пріоритетним. Робота у цьому напрямку не зупиняється й триватиме, доки існуватиме проблема невиплати заробітної плати.

«Наразі Міністерством юстиції України створено ефективні способи виконання судових рішень, які державні виконавці успішно використовують у своїй діяльності. Так, лише протягом січня 2020 року з підприємств-боржників Сумської, Полтавської та Чернігівської областей було стягнуто 3,1 мільйона гривень», – зазначила Ірина Свистун, начальник Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми), до складу якого увійшли Сумська, Полтавська та Чернігівська область.

До речі, на Сумщини у перший місяць нового року спостерігалась позитивна динаміка щодо стягнення заборгованості по зарплаті – працівники регіону отримали понад 2,2 мільйона гривень заборгованих коштів. Тільки з ПАТ «Сумське НВО» фахівці юстиції стягнули 2 мільйони гривень, завдяки чому 73 працівники нарешті отримали зароблені ними кошти.

З підприємств-боржників Полтавської області державні виконавці за перший місяць нового року стягнули близько 100 тисяч гривень. Спрацювали правові методи відновлення економічних прав працівників й на ТОВ «Карлівське сільгосппідприємство «ЛОС» – повернуто 70 тисяч гривень зароблених громадянами коштів.

У Чернігівській області протягом зазначеного періоду фахівці юстиції повернули понад 875 тисяч гривень заборгованих по заробітній платі коштів. Варто зазначити, що з ПАТ «Чернігівський завод радіоприладів» державні виконавці стягнули левову долю від загальної суми – 800 тисяч гривень.

Колегія з розгляду скарг у сфері державної реєстрації: надійний захист майна та бізнесу від рейдерів

Зміни, які впроваджуються Міністерством юстиції у сфері державної реєстрації, покликані унеможливити реалізувати схеми, які роками використовували рейдери для присвоєння чужого майна чи бізнесу.

Одним із таких дієвих нововведень є Колегія з розгляду скарг у сфері державної реєстрації. Для забезпечення належного сприйняття зявилася потреба у створенні принципово нового колегіального органу, який би забезпечив належне, якісне та прозоре виконання функцій, які покладенні на Мінюст у звязку з розглядом скарг у сфері державної реєстрації нерухомості та бізнесу.

«Відтепер, процес захисту від протиправних посягань на майно та бізнес став більш прозорим та неупередженим. Кожна скарга на дії державних реєстраторів уважно розглядається, а в результаті – надається виважене рішення на основі законодавчих норм», – зазначила Ірина Свистун, очільниця Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми).

Особливості Колегії з розгляду скарг у сфері державної реєстрації:

- колегія складається з:

- співголів (на сьогодні їх 2);

- секретаря;

- 9 членів;

- участь також можуть брати представники неурядових організацій, що представляють та захищають інтереси бізнесу в Україні.

- фіксація засідань відбувається за допомогою звуко- та відео пристроїв.

- рішення колегії оперативно опубліковуються на сайті Мінюсту чи міжрегіональних управлінь юстиції.


04.05.2020

Інформаційні та технологочні картки

Завантажити

04.05.2020

Щодо питань, пов’язаних з видачею свідоцтв про право власності наймачам житлових.doc

Завантажити

04.05.2020

«Он-лайн будинок юстиції» можна подати документи на державну реєстрацію

Завантажити

04.05.2020

Громадські радники

Завантажити