Імідж та етико-психологічні аспекти діяльності державних службовців

24 квітня 2018 року у великій залі виконавчого комітету Ніжинської міської ради відбувся тематичний короткотерміновий семінар на тему «Імідж та етико-психологічні аспекти діяльності державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування» для керівників відділів та служб виконавчого комітету, депутатів Ніжинської міської ради, який проводили начальник навчально-методичного відділу Чернігівського центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій (Коваленко Наталія Володимирівна) та радник із питань децентралізацій Чернігівського відокремленого підрозділу установи «Центру розвитку місцевого самоврядування», кандидат філософських наук (Чабак Людмила Анатоліївна.).

Коваленко Наталія Володимирівна провела тренінг на тему: «Невербальна комунікація в діловому спілкуванні», а також практичне заняття на тему: «Конфлікти в діяльності посадової особи місцевого самоврядування та методи їх подолання». Чабак Людмила Анатоліївна провела тренінг на тему: «Імідж посадової особи місцевого самоврядування» та практичне заняття з теми «Ділова етика. Критика та комплімент. Маніпуляції у діловому спілкуванні».

Імідж – це образ людини в цілому. В деякій мірі поняття “імідж” та” соціальний стереотип” є взаємопов’язаними. Тільки імідж – образ, що формується ціленаправлено і наділяє об’єкт такими характеристиками, що в більшій мірі не відповідають дійсності. А стереотип – це образ, що формується стихійно, але в ньому присутнє раціональне зерно, тобто побудований він на основі реальних подій.

Етикет — норми й правила, які відображають уявлення про гідну поведінку людей у суспільстві. Критика – обговорення, розбір з метою оцінити переваги, виявити й виправити недоліки; усна або письмова, публічна або персональна оцінка. Висловлювати й сприймати компліменти, звичайно, легше, ніж критику. Дуже добре, коли комплімент сказаний вчасно і доречно. Їх не можна говорити мимохідь, поміж справами. незалежно від того, критикуєте ви чи сприймаєте критику, говорите комплімент чи відповідаєте на нього, ваша поведінка повинна визначатися добре відомим, універсальним правилом етикету – потрібно поважати інших людей.Маніпуляції у діловому спілкуванні - це величезний комплекс знань та вмінь, як впливати на прийняття рішень іншими особами або цілих груп, для досягнення необхідної мети, так, водночас, і комплекс захисту від цієї корисної та небезпечної зброї.

Конфлікт як невід'ємний елемент соціального буття особистості і групи державних службовців може виконувати принаймні дві узагальнені функції: позитивну (конструктивну) і негативну (деструктивну). До конструктивних функцій можна віднести такі, як інформаційно-пізнавальна, інтеграційна, функція стимулювання адаптації тощо. Фактором, що об'єднує ці функції, можна вважати процес розвитку особистості державного службовця загалом і його професійного зростання як фахівця. До деструктивних функцій конфлікту в діяльності державних службовців слід віднести виникнення безладдя та нестабільності, створення несприятливих умов для реалізації державної політики певними структурними підрозділами органів державної влади, неможливість проконтролювати та усунути всі негативні прояви у відносинах між конфліктуючими, використання неконструктивних (насильницьких) методів роботи та взаємодії під час конфлікту тощо.

Наприкінці учасники підбили підсумки проведеного заходу.

Відділ інформаційно-аналітичної роботи

та комунікацій з громадськістю

24.04.2018