Проект бюджету міста на 2017 рік
У відповідності до пунктів 2 та 4 статті 77 Бюджетного кодексу України місцеві бюджети затверджуються рішенням відповідної місцевої ради до 25 грудня року, що передує плановому.
В рамках реалізації реформи міжбюджетних відносин, починаючи з бюджету 2016 року, Міністерство фінансів не визначає і не доводить до місцевих бюджетів показники по доходах. Вони формуються громадами виходячи з фактично отриманих у попередньому році власних доходів.
Особливістю бюджету 2017 року згідно листа Міністерства фінансів України від 19.09.2016 року № 31-05110-14-21/26564 є те, що:
1) «З метою розмежування сфери відповідальності державних та місцевих органів влади щодо утримання загальноосвітніх навчальних закладів та медичних закладів, а також для забезпечення більш ефективного управління майном цих закладів передбачено передачу з державного бюджету на фінансування з місцевих бюджетів:
- усіх видатків (крім видатків на оплату праці педагогічних працівників) по загальноосвітніх закладах;
- видатків на оплату комунальних послуг та енергоносіїв для закладів охорони здоров’я;
- пільг на послуги зв’язку окремим категоріям громадян, пільги постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, компенсаційні виплати на пільговий проїзд автомобільним та залізничним транспортом.
Тобто:
- Освітня субвенція у 2016 році направлялась на всі видатки по ЗОШ, у 2017 році повинна направлятись тільки на зарплату педпрацівників, всі інші видатки передаються на фінансування з міського бюджету. Субвенція на наступний рік доведена в розмірі 68 107,2 тис. грн., загальна потреба в коштах по ЗОШ – 118 534,8 тис. грн., в тому числі на зарплату педпрацівників – 76 000,0 тис. грн. Отже, на заробітну плату педпрацівникам не вистачає 7 892,8 тис. грн., на всі інші видатки з міського бюджету необхідно виділяти 42 534,8 тис. грн.
- Медична субвенція у 2016 році направлялась на всі видатки установ, у 2017 році оплата енергоносіїв повинна здійснюватись з міського бюджету, а це 8 577,4 тис. грн.
- Потреба в коштах на виплату пільг на 2017 рік складає 12 327,0 тис. грн., в тому числі на пільги на послуги зв’язку окремим категоріям громадян 516,0 тис. грн., пільги постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи 26,0 тис. грн., компенсаційні виплати на пільговий проїзд автомобільним транспортом 4 485,0 тис. грн., компенсаційні виплати на пільговий проїзд залізничним транспортом 7 300,0 тис. грн.
- Змінами до Бюджетного кодексу (законопроект № 5131) передбачено, що видатки на оплату послуг з підготовки кваліфікованих робітників на умовах регіонального замовлення у професійно-технічних та інших навчальних закладах будуть здійснюватися з обласних бюджетів, бюджетів міст – обласних центрів та бюджету м. Києва» (лист Мінфіну від 19.09.2016 р.).
На утримання професійно-технічних закладів у 2016 році станом на 01.11.16 р. заплановані видатки в сумі 12 298,5 тис. грн., в тому числі 6 088,6 тис. грн. за рахунок стабілізаційної дотації з державного бюджету, 6 209,9 тис. грн. за рахунок міського бюджету.
Таким чином, у 2017 році за рахунок запланованих змін до бюджетного законодавства повноваження міської ради по галузях «Освіта», «Охорона здоров’я» та «Соціальний захист» збільшені в цілому на 65 122,1 тис. грн. передаються з державного на міський бюджет, що є нереальним навантаженням для міста, оскільки складає 38% від прогнозного обсягу власних доходів на 2017 рік.
Після розгляду Кабінетом Міністрів України 3 листопада 2016 року підготовленого до другого читання проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» та подання його на розгляд Верховної Ради України, Департамент фінансів Чернігівської обласної державної адміністрації 10.11.2016 р. надав уточнені Міністерством фінансів України обсяги міжбюджетних трансфертів на 2017 рік для організації роботи із складання (уточнення) проектів місцевих бюджетів на 2017 рік.
В уточнених показниках проекту Державного бюджету на 2017 рік враховано підвищення мінімальної заробітної плати до 3 200 грн.
Відповідно проведено корегування проекту доходів і видатків міського бюджету.
В проект бюджету включені доведені Міністерством фінансів України обсяги міжбюджетних трансфертів, зокрема:
- базова дотація в сумі 8 504,5 тис. грн., що на 3 318,6 тис. грн., або на 64,0% більше, ніж у 2016 році (у 2016 р. - 5 185,9 тис. грн.);
- освітня субвенція – 68 107,2 тис. грн., що на 17 799,8 тис. грн., або на 35,4% більше, ніж у 2016 році (у 2016 р. – 50 307,4 тис. грн.);
- медична субвенція – 61 167,1 тис. грн., що на 12 271,1 тис. грн., або на 25% більше, ніж у 2016 році (у 2016 р. - 48 896,0 тис. грн.);
- інші трансферти – 243 118,4 тис. грн. (пільги та субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, допомога сім’ям з дітьми, на медичне обслуговування громадян, постраждалих від Чорнобильської катастрофи, на поховання учасників бойових дій та ветеранів війни, ін.).
В основу розрахунків доходів бюджету міста на 2017 рік покладено основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку регіону, положення Бюджетного кодексу України, проект Закону України "Про Державний бюджет України на 2017 рік", вимоги Податкового кодексу України, враховано динаміку надходжень податків, зборів та обов’язкових платежів за попередні роки, показники міжбюджетних трансфертів, визначені Міністерством фінансів України при формуванні Державного бюджету України на 2017 рік.
Прогноз власних доходів бюджету на 2017 рік складає 170 238,3 тис. грн., що на 26 360,6 тис. грн., або на 18,3% більше очікуваних доходів за 2016 рік.
Таким чином, проект бюджету міста на 2017 рік по доходах загального фонду (додаток № 1) визначений в сумі 551 135,5 тис. грн., в тому числі:
- 170 238,3 тис. грн. – власні доходи;
- 372 392,7 тис. грн. - трансферти з державного бюджету;
- 8 504,5 тис. грн. – базова дотація з державного бюджету.
Проект спеціального фонду міського бюджету визначений в розмірі 9 540,7 тис.грн. і сформований за рахунок надходжень:
- 7 350,7 тис.грн. - власні надходження бюджетних установ;
- 270,0 тис.грн. - екологічний податок;
- 1 920,0 тис.грн. -бюджет розвитку, який складається із надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 980,0 тис. грн., коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення– 440,0 тис. грн., надходжень від відчуження майна, що знаходиться у комунальній власності – 500,0 тис. грн.
Перелік видатків, які можуть здійснюватись з бюджету міста, визначений статтями 89 та 91 Бюджетного кодексу України.
З метою формування видаткової частини бюджету фінансовим управлінням у відповідності до статті 75 БКУ була розроблена і надана бюджетним установам Інструкція з підготовки бюджетних запитів з додатками, проаналізована потреба в коштах на утримання бюджетної сфери, обрахована установами, враховані листи Мінфіну щодо складання проектів бюджетів, проведена експертиза проектів бюджетних програм, узагальнені листи - звернення керівників бюджетних установ, комунальних підприємств щодо виділення коштів на 2017 рік.
Проект видаткової частини бюджету представлений у додатках:
- № 2 (поточні видатки на утримання бюджетної сфери),
- №3 (перелік міських цільових програм та видатків на їх фінансування),
- № 5 (капітальні видатки бюджету),
- № 4 (інші видатки, що не ввійшли в попередні додатки).
Потреба на утримання бюджетної сфери міста у 2017 році (поточні видатки, без капітальних), складає 324 369,8 тис. грн., що на 98 749,8 тис. грн., або на 43,8% більше, ніж у 2016 році (у 2016р. 225 620,1тис. грн.) (додаток № 2).
В тому числі потреба в коштах на виплату захищених статей видатків складає 308 438,3 тис. грн., що на 96 116,7 тис. грн., або на 45,3% більше, ніж у 2016 році (2016 рік – 212 321,6 тис. грн.).З них на виплату заробітної плати – 253 340,3 тис. грн. (у 2016 році – 168 109,0 тис. грн.), оплату енергоносіїв – 36 068,9 тис. грн. (29 178,0 тис. грн.), придбання медикаментів – 4 218,8 тис. грн., продуктів харчування – 14336,2 тис. грн. Починаючи з 2016 року до переліку захищених статей, визначеного статтею 55 Бюджетного кодексу України, включено видатки на оплату послуг з охорони державних (комунальних) закладів культури, потреба – 50,4 тис. грн.
Потреба в коштах на фінансування 66 – ти міських цільових програм складає 66 196,7 тис. грн., що на 16 507,6 тис. грн., або на 33,2% більше, ніж у 2016 році (в початковому бюджеті на 2016 рік було 62 програми на суму 49 689,1 тис. грн.) (додаток № 3).
На фінансування поточних видатків бюджету, які не включені до програм, необхідно 20 638,5 тис. грн. (додаток № 4).
На фінансування капітальних видатків (придбання обладнання, капітальні ремонти, будівництво, реконструкція, реставрація) необхідно 63 558,9 тис. грн. (додаток № 5).
Таким чином, загальна потреба в коштах на фінансування видатків бюджету у 2017 році складає 474 763,9 тис. грн., що у 2,4 рази перевищує фактичні видатки бюджету за 11 місяців поточного року.
При розподілі коштів фінансовим управлінням враховувались вимоги статті 77 Бюджетного кодексу України щодо першочергового планування видатків на заробітну плату та енергоносії, Указу Президента України від 28.02.1997 року № 187/97 щодо направлення на заробітну плату не менш як 75 відсотків наявних бюджетних коштів, аналогічні вимоги Міністерства фінансів України та Департаменту фінансів облдержадміністрації.
На утримання бюджетної сфери пропонується направити 273 978,8 тис.грн., в тому числі:
- 80% обсягу власних доходів міста – 136 200 тис. грн.;
- освітню субвенцію – 68 107,2 тис. грн.;
- медичну субвенцію – 61 167,1 тис. грн.;
- базову дотацію – 8 504,5 тис. грн.
Ці кошти забезпечують потребу бюджетних установ на 84,5%, дефіцит складає 50 391,0 тис. грн., в тому числі на захищені статті – 39 107,9 тис. грн.; з них на заробітну плату – 33 241,1 тис. грн. або 1,6 місячних фонди, на медикаменти – 630,6 тис. грн., на харчування – 5 236,2 тис. грн.; на фінансування незахищених поточних видатків бюджетних установ дефіцит коштів складає 11 283,1 тис. грн.
На всі інші видатки бюджету (крім утримання бюджетної сфери) – поточні і капітальні видатки, міські цільові програми (додатки №№ 3,4,5), потреба на які становить 150 394,1 тис. грн., пропонується направити 35 958,3 тис. грн. (34 038,3 тис. грн. власних надходжень та 1 920,0 тис. грн. бюджету розвитку), що становить 23,9% від потреби. Дефіцит складатиме 114 435,8 тис. грн.
Загальний дефіцит бюджету 2017 року прогнозується в розмірі 164 826,8 тис. грн.
Джерелами покриття дефіциту в міському бюджеті є вільні залишки коштів станом на 01.01.2017 року та перевиконання показників доходної частини бюджету протягом року. Крім того, в умовах дефіциту коштів, головними розпорядниками повинні чітко визначатись пріоритетні напрямки на черговий та наступні бюджетні роки з метою включення до кошторисів лише першочергових і нагальних видатків.
Фінансове управління
Попредня новина:
Відбулося п’ятдесяте засідання виконавчого комітетуНаступна новина:
Майстерня Святого Миколая