Сьогоднішній наш співрозмовник – фахівець високого рівня, водій І класу Білоус Сергій Володимирович

Ми живемо у світі доріг і транспорту. Вантажні перевезення, громадський транспорт, приватні автівки – усе це забезпечує і підтримує наш комфорт, безпеку й економічну стабільність. Недарма професія водія у сучасному світі дуже затребувана. Однак навчитися керувати автомобілем може практично кожен, а от стати майстром цієї справи – це вже мистецтво, яке базується на досвіді і професіоналізмі. Сьогоднішній наш співрозмовник – фахівець саме такого високого рівня.
Ми продовжуємо рубрику #Обличчя_громади_Ніжина. Наш гість – водій І класу Білоус Сергій Володимирович.

Які основні віхи Вашої трудової діяльності?
– Водієм я працюю з 1986 року. Як сів 21 серпня за кермо автобуса, так і досі не випускаю його рук. Відразу ж після закінчення школи влаштувався на роботу у Ніжинське АТП. Спочатку обслуговував перевезення пасажирів по Ніжину, далі – між селами, а невдовзі мене перевели на автобуси далекого сполучення. Коли ж підприємство практично перестало функціонувати, знайшов роботу у турецькій фірмі, яка займалася міжнародними пасажирськими перевезеннями, і 13 років співпрацював з ними. На жаль, проблеми зі здоров’ям змусили мене на деякий час облишити улюблену справу. Коли громада Ніжина придбала новий автобус FORD, мені запропонували посаду водія. Це сталося 2021 року. Відтоді мої основні пасажири – юні таланти, спортсмени і танцівники. Вожу їх на змагання, турніри, різноманітні конкурси. До Ніжина повертаємося завжди з перемогами, дипломами і у гарному настрої.

Пам’ятаєте перший робочий день на посаді водія?
– Звичайно. Я сів за кермо ЛіАЗа, подивився у дзеркало – а кінця автобуса не видно. Було складно, але швидко призвичаївся. Якщо робота до вподоби, всього навчаєшся легше і швидше. Об’їздив усю Україну: Одеса, Донецьк, Харків, Дніпропетровськ, Феодосія, Ялта, багато був за кордоном. На сьогодні мій водійський стаж – 40 років.

Ви свідомо обрали цю професію чи так склалися обставини?
– З дитинства мріяв працювати за кермом. Мій батько – професійний водій, змалечку їздив разом із ним у кабіні. Коли ж я подорослішав, він навчив мене керувати машиною. Під час мого навчання у 9-10 класах усі хлопці нашої школи (Ніжинська ЗОШ № 10) паралельно відвідували курси водіїв і отримували права. Тож інструктор уже не мав чого мене навчати, він зі мною просто катався, сидячи поруч.

Яка Ваша улюблена категорія пасажирів?
– Дуже люблю возити дітей, заряджаюся від них енергією, наче аж молодшаю. Люблю дитячий гамір і сміх у салоні, радію їх перемогам, це додає мені сил.

Наскільки щільний Ваш графік поїздок сьогодні?
– Крім роботі у будні, цілий рік практично на кожних вихідних поїздки, невелике затишшя може бути влітку. У Ніжині багато дитячих спортивних гуртків і секцій: футболісти, волейболісти, шахісти, легкоатлети, самбісти, дзюдоїсти, багато танцювальних колективів... До того ж кожна вікова категорія змагається окремо. Тому кількість змагань, турнірів та конкурсів обласного і всеукраїнського рівнів дуже велика Минулого тижня возив на змагання гімнасток, 6-7-річних дівчаток. На цих вихідних відбулися змагання самбістів, із поїздки вони повернулися з перемогами. Для кожної команди я маю свій спортивний костюм, тому що сприймаю себе як члена цих команд. Везу дзюдоїстів – одягаюсь відповідно, для футболістів у запасі є жовта форма, як і у гравців ніжинської команди.

Безпека на дорозі залежить не лише від майстерності водія, але й від стану транспортного засобу. Що Ви можете сказати про машину, на якій працюєте?
– FORD, яким я вожу дітей, був куплений за кошти громади. Це нова сучасна машина надійного виробника. Термін гарантії ще не сплив, тож я регулярно проходжу сервісний техогляд у Чернігові. Поломок ще не було. Я усвідомлюю велику відповідальність – возити саме дітей. Батьки довіряють мені найцінніше, проводжають машину стривоженими поглядами, і я розумію, що у них коїться у душі. Маю двох онучок, вони займалися дзюдо. І їх я також у складі команд возив на змагання.

А які ще є особливості поїздок із дітьми?
– Дуже часто забувають свої речі у салоні. Після основної поїздки у мене додаткова: розвожу телефони, курточки, парасольки. Я намагаюся відразу ж перевірити салон, але часто вони примудряються все одно щось забути.

Ваша порада як досвідченого водія: чи варто реагувати на негативні емоції і невдоволення пасажирів?
– Я завжди веду себе спокійно з усіма. Мій принцип – ніколи з людьми не сваритися. Що б не сталося. І на роботі, і поза нею. Одним у салоні занадто тепло, другим холодно, третім заважає кондиціонер. І кожен хоче задовольнити свої інтереси. Я вигадав трюк, який діяв стовідсотково. Незадоволеним я відповідав: «Он бачите червону кнопочку? Вона фіксує температуру тіла кожного пасажира, який заходить у салон, і потім визначає середню температуру. А клімат-контроль у салоні підтримує її автоматично». Дивилися із подивом, але претензій від них не чув. Лаятися ніколи не можна, особливо у дорозі, адже ситуація лише погіршиться. У конфліктних ситуаціях пасажири завжди підтримували мене. До того ж спокій водія – одна з гарантій безпеки пасажирів.

Чи продовжується династія водіїв?
– Так, донька отримала права і їздить. Я її вчив: «Головне – не бійся. Відчувай себе за кермом упевнено, усвідомлюй відповідальність за свої дії». Меншій онучці 10 років, бажання керувати автомобілем є, але їй треба ще підрости.

Чи змінилися вимоги до професії за 40 років Вашої роботи?
– Думаю, ні. Основні критерії незмінні: маєш бути завжди зібраним, відповідальним, налаштованим на роботу і обов’язково поважати інших учасників руху.

Якби була потреба або можливість змінити професію, то що б Ви вибрали?
– Теж думав про це. Не уявляю себе в іншій професії. Я все життя займаюсь улюбленою справою, хочу і надалі хочу тримати у руках кермо і возити пасажирів.
Тож зичимо нашому гостю і надалі упевнено тримати кермо на життєвому шляху і отримувати від роботи лише позитивні емоції.
26.10.2023