Цікава інформація
Збираєтесь до перукарні? Тоді Вам варто знати...
Споживач, користуючись послугами салону краси, довіряє майстру не лише свою зовнішність, а і здоров’я.
Отже, аби убезпечити себе від зіпсованого настрою та неприємностей, під час відвідування салону краси Вам необхідно звернути увагу:
- на фасаді приміщення повинно бути зазначено державною мовою його назву, найменування власника, режим роботи;
- у приміщенні салону краси чи перукарні на видному і доступному для замовників місці повинні розміщуватися:
- інформація про повне найменування виконавця, його адреса, номери телефонів, прізвище, ім’я та по батькові керівника (власника);
- копії свідоцтв про державну реєстрацію;
- Правила побутового обслуговування населення;
- витяг із Закону України «Про захист прав споживачів» в частині надання послуг;
- перелік послуг, що надаються, із зазначеними цінами чи тарифами на них та зразки матеріалів;
- перелік нормативно-технічних документів, вимогам яких повинні відповідати послуги;
- гарантійні зобов’язання виконавця послуг;
- інформація про працівників, які обслуговують;
- номери телефонів місцевих органів виконавчої влади, територіальних органів Держпродспоживслужби, перелік категорій громадян, які користуються пільгами в отриманні побутових послуг;
- книга заяв та пропозицій;
- на робочому місці виконавця послуги повинна бути розміщена табличка з його прізвищем, ім’ям і по батькові та присвоєною кваліфікацією;
- під час приймання замовлення виконавець послуги повинен надати замовнику консультацію та узгодити з ними модель стрижки, зачіски, вид та колір фарби, лаку тощо;
- порядок розрахунків визначається виконавцем послуги за погодженням із замовником. За наявності реєстратора розрахункових операцій замовнику видається касовий чек, а в разі його відсутності – квитанція. Отримання розрахункового документу є дуже важливим для споживача, адже саме цей документ підтверджує факт отримання послуги саме в цьому закладі і в разі отримання неякісної послуги допоможе захистити свої права та притягнути заклад до відповідальності.
Виконання послуг повинно проводитись відповідно до державних санітарних правил та норм для перукарень різних типів (ДСПІН 2.2.2.022-99). Так, всі препарати, що використовуються в перукарні (для забарвлення волосся та ін.), повинні мати сертифікат відповідності. При застосуванні косметичних засобів і хімічних препаратів перукар повинен провести тест на чутливість шкіри замовника та з’ясувати, чи є у нього протипоказання щодо застосування речовин, які входять до складу препаратів.
Переважно, перукарські послуги надаються з використанням матеріалів виконавців. Однак, допускається надання послуги з використанням матеріалів, наданих замовником, якщо є інструкція з використання і перукар зможе належним чином виконати замовлення.
Отже, дбаючи про красу, не забувайте і про власну безпеку.
Споживачеві на замітку: Придбання товарів, що були у вжитку
Наразі почастішали звернення споживачів, які, придбавши вживані товари, виявили недолік і хотіли повернути такий товар чи його обміняти.
Однак покупці вживаних товарів на сьогодні захищені мінімально.
Відповідно до ч.2 ст.8 Закону України «Про захист прав споживачів» стосовно непродовольчих товарів, що перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача, у разі виявлення недоліків, задовольняються за згодою продавця.
Отже, споживачеві дуже пощастить, якщо продавець погодиться обміняти такий товар або повернути кошти при виявленні дефекту, але якщо такої згоди не буде, то продавець відповідальності не несе.
Порядок комісійної торгівлі непродовольчими товарами регламентують Правила комісійної торгівлі непродовольчими товарами, затверджені наказом Міністерства зовнішніх економічних зв’язків України від 13.03.1995 № 37 (далі - Правила). Ці Правила регламентують порядок комісійної торгівлі і поширюються на відносини, що виникають між продавцем, який укладає договір комісії з фізичною особою та продає прийнятий від неї товар, і споживачем.
На комісію приймаються лише непродовольчі товари, що придатні для використання, як нові, так і ті, що були в користуванні, але не потребують ремонту або реставрації і відповідають санітарним вимогам, а також антикварні і унікальні речі та твори мистецтва.
Технічно складні побутові товари, на які гарантійні строки не закінчилися, приймаються на комісію разом з технічним паспортом або іншим документом, що його замінює, з позначкою про дату продажу та розрахунковим документом, передбаченим Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", що під час продажу передаються споживачу. У цьому разі гарантійний строк не продовжується.
Отож, задовольняються вимоги споживача щодо товарів, гарантійний строк на які не закінчився.
При купівлі такого товару необхідно впевнитись, що технічний паспорт або інший документ, що його замінює, наявний, правильно і повністю заповнений. В разі відсутності такої інформації повернути товар практично неможливо.
_________________________________________
На замітку споживачу:
правильно оперуємо поняттями «Знижка» або «Зменшена ціна», «Розпродаж».
Коливання споживчого попиту на товари, необхідність реалізувати неліквідні або низьколіквідні товари або такі товари, що втратили свої споживчі властивості, чи у яких закінчується строк зберігання, закінчується дата придатності – всі ці чинники зумовлюють застосування суб’єктами господарювання таких понять як «знижка», «зменшена ціна» та «розпродаж».
Застосування понять «знижка», «зменшена ціна» та «розпродаж» визначено в Законі України «Про захист прав споживачів».
Вживання понять "знижка" або "зменшена ціна" або будь-яких інших, аналогічних за значенням, дозволяється лише з додержанням таких умов:
1) якщо вони застосовуються до продукції, яку безпосередньо реалізує суб'єкт господарювання;
2) якщо такого роду знижка або зменшення ціни застосовується протягом визначеного та обмеженого періоду часу;
3) якщо ціна продукції є нижчою від її звичайної ціни.
Дія положень цієї частини поширюється також на продукцію, що є харчовим продуктом.
Вживання поняття "розпродаж" або будь-яких інших, аналогічних йому, дозволяється лише з додержанням таких умов:
1) якщо здійснюється розпродаж усіх товарів у межах певного місця або чітко визначеної групи товарів;
2) якщо тривалість розпродажу обмежено в часі;
3) якщо ціни товарів, що підлягають розпродажу, є меншими від їх звичайної ціни.
Дія положень цієї частини поширюється також на продукцію, що є харчовим продуктом.
Після публічного повідомлення про початок проведення розпродажу, застосування знижок або зменшення ціни до споживачів повинна доводитися інформація про ціну продукції, що була встановлена до початку проведення відповідного розпродажу, застосування знижок або зменшення ціни, а також ціну цієї ж продукції, встановлену після їх початку.
Дія положень цієї частини поширюється також на продукцію, що є харчовим продуктом.
Відповідно до п.8 ч.3 ст. 19 Закону України «Про захист прав споживачів» забороняються як такі, що вводять в оману, використання повідомлення про розпродаж у зв'язку із припиненням суб'єкта господарювання, його структурного підрозділу або припинення відповідного виду господарської діяльності, тоді як це не відповідає дійсності.
__________________
На замітку споживачу: користуєтесь побутовими послугами? Тоді Вам варто знати...
Під час замовлення товарів, робіт чи послуг споживачу необхідно отримати найбільше інформації як про суб’єкта господарювання, який здійснює побутове обслуговування, так і про послугу. З такою інформацією можна ознайомитись у приміщенні, де проводиться приймання та видача замовлень. На видному та доступному для замовників місці повинні розміщуватися:
- Правила побутового обслуговування населення;
- витяг із Закону України «Про захист прав споживачів» в частині надання послуг;
- перелік побутових послуг, що надаються:
- інформація про повне найменування виконавця, його адреса, номери телефонів, прізвище, ім’я та по батькові керівника (власника);
- копії свідоцтв про державну реєстрацію, сертифікатів відповідності на послуги, які підлягають обов’язковій сертифікації, а також копії торгових (спеціальних торгових) патентів, спеціальних (ліцензій) за видами послуг, які підлягають патентуванню, ліцензуванню;
- зразки матеріалів та затверджених в установленому порядку виробів;
- ціни і тарифи на послуги, матеріали та вироби;
- перелік нормативно-технічних документів, вимогам яких повинні відповідати послуги;
- гарантійні зобов’язання виконавця послуг;
- інформація про працівників, які обслуговують замовників;
- номери телефонів місцевих органів виконавчої влади, територіальних органів Держпродспоживслужби;
- перелік категорій громадян, які користуються пільгами в отриманні побутових послуг;
- книга заяв і пропозицій.
У разі надання послуг поза межами приміщення виконавець повинен забезпечити умови для ознайомлення замовника з Правилами побутового обслуговування населення, надання замовнику на робочому місці виконавця інформації про найменування, розташування, номер телефону виконавця, що організував надання послуг, номер свідоцтва про державну реєстрацію та назву органу, що провів державну реєстрацію.
Якщо Ви ознайомитеся з вищевказаною інформацію про послугу до її замовлення та перевірите дані про суб’єкта підприємницької діяльності, який надає дану побутову послугу, то зможете потім уникнути багатьох неприємностей.
На замітку споживачу: порядок обміну (повернення)
товару належної якості
Відповідно до ст.9 Закону України «Про захист прав споживачів», покупець протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем, може звернутись до продавця щоб замінити придбаний товар на інший.
Дуже рідко продавець погоджується обміняти товар по закінченні 14-денного терміну. Споживачам необхідно бути уважними і не пропустити термін. Якщо вищевказаний термін закінчився, то повернути товар можна лише за гарантією, тобто якщо він неналежної якості.
Якщо на момент обміну аналогічного товару немає в наявності, покупець має право:
- придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості;
- розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару;
- здійснити обмін товару на аналогічний при першому надходженні відповідного товару в продаж. В цьому випадку, продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це такого покупця.
Отже, Закон гарантує споживачу можливість не лише обміняти товар належної якості, а і повернути його до магазину. Дуже часто продавці в магазині наполягають на тому, що товар можна лише обміняти на аналогічний, але такими «вмовляннями» вони порушують право споживача на вільний вибір товару. Саме неможливість використання Вами товару за призначенням є підставою для обміну чи повернення товару. В разі, якщо продавець все ж відмовляє у реалізації Ваших прав, тоді Вам необхідно звернутися з відповідною претензією до продавця.
Така претензія складається в двох примірниках, один з яких реєструється у продавця та залишається у споживача, а другий – залишається у продавця. Якщо ж продавець відмовляється приймати та реєструвати претензію, то даний екземпляр претензії направляється за місцем здійснення підприємницької діяльності рекомендованим листом з повідомленням та описом вкладеного. Доказ такого відправлення необхідно зберегти.
При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі.
Пам’ятайте, гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
Акційний товар: чи можна повернути або обміняти ?
В магазинах ми часто зустрічаємо напис: «Акційний товар поверненню й обміну не підлягає». Але чи дійсно це так?
Вичерпний перелік товарів належної якості, які не підлягають обміну (поверненню), затверджено постановою №172 Кабінету Міністрів України. Перелік таких товарів можна побачити за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/172-94-%D0%BF#Text. Товар, який не ввійшов в цей перелік, підлягає поверненню або обміну у терміни та на умовах, передбачених Законом України «Про захист прав споживачів». Отож, жоден закон не згадує про акційний товар, а тим паче про неможливість його поверненню та обміну.
Купуючи акційний товар, споживачу необхідно з'ясувати причину зниження вартості такого товару, адже продавець може встановлювати різноманітні акції як на товар із дефектами (подряпини, потертості, плями, тріщини і т.д.), так і на якісний товар (остання пара взуття, стара колекція і т.д.).
Пам'ятайте: споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).
Отже, якщо продавець повідомив Вас про недоліки і Ви, знаючи про них, придбали такий товар, то продавець у подальшому не зобов'язаний задовольняти претензії такого покупця про заміну придбаного товару на якісний.
Однак, якщо у придбаному товарі зі знижкою Ви вже вдома виявили недоліки, про які не були попереджені продавцем, то у Вас є всі підстави звернутись до такого продавця із вимогою про заміну на аналогічний товар належної якості або розірвання договору купівлі-продажу відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів».
Якщо придбаний акційний якісний товар Вас не задовольнив з будь-яких причин, відповідно до ст.9 Закону України «Про захист прав споживачів» Ви маєте право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний. Такий обмін можна здійснити протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, за умов:
- товар не використовувався;
- збережено: товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.
Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж.
Як бачимо, напис «Акційний товар поверненню й обміну не підлягає» суперечить нормам чинного законодавства і розрахований на правову необізнаність споживача.
Тож вивчайте свої права, гарантовані законом та будьте обізнаними і уважними споживачами.
_____________________________
15 березня - Всесвітній день захисту прав споживачів
Ми, як споживачі товарів, робіт та послуг, знаємо про існування Закону України «Про захист прав споживачів» - основний документ, який регулює відносини між споживачами товарів (робіт чи послуг) і продавцями (виконавцями чи виробниками). Однак, не всі з нас ознайомлені із правами, зазначеними в цьому законі, а тим паче, не всі вміють ними користуватись. Про це свідчать численні звернення, заяви та скарги мешканців міста Ніжина до приймальні, яка працює у відділі економіки та інвестиційної діяльності виконавчого комітету Ніжинської міської ради, де при особистому спілкуванні громадян з фахівцями надаються консультації щодо вирішення проблемних питань споживачів. За телефоном 2-53-36 працює «гаряча лінія», зателефонувавши на яку споживачі отримають поради щодо захисту своїх прав.
Найпоширенішими питаннями при зверненні споживачів є скарги щодо неналежної якості непродовольчих товарів (побутової техніки, мобільних телефонів, взуття, одягу тощо, в ході експлуатації яких виявляється маса недоліків, що не дозволяє їх використовувати за призначенням), гарантійних зобов’язань, умов укладених договорів.
Споживач, у якого тільки-но придбаний новенький телефон перестав працювати, звертається до продавця і віддає цей товар на гарантійний ремонт. При цьому споживачі майже ніколи не читають документи, які підписують. А варто! В Акті приймання товару на гарантійний ремонт продавці вказують термін виконання робіт 90 діб, а споживач під цими умовами ставить свій підпис, цим самим нехтує своїми правами, адже законодавство передбачає безоплатне усунення недоліків товару протягом 14 днів з дати його пред’явлення або за згодою сторін в інший строк. Отже, начеб-то споживач і придбав товар, вклав свої кошти в необхідну річ, але тепер реально не може нею користуватись один, два чи три місяці. І тільки тепер споживач звертається до Закону: що робити ? В цій ситуації, коли споживач своїм підписом погодився на інші строки безоплатного усунення недоліків, та залишився без телефону, необхідно звернутись до цього ж продавця з письмовою вимогою про надання на час ремонту товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі, оскільки продавець, виробник зобов’язані створювати обмінний фонд товарів, перелік яких визначаєтья Кабінетом міністрів України.
Щоб убезпечитися від порушення своїх прав як споживача, пам’ятайте:
- під час придбання будь-яких товарів (робіт чи послуг), Вам потрібно взяти товарний чек, який є підтвердженням здійснення покупки (отримання послуги чи виконання роботи) і буде необхідним, якщо товар (робота чи послуга) виявляться неякісними;
- будьте уважними, перед тим, коли підписуєте документи, адже, поставивши свій підпис, Ви цим самим погодились на умови, що Вам запропонували;
- купуючи техніку чи приймаючи її з ремонту, перевіряйте її справність, комплектність, цілісність та заповнення гарантійних документів на місці;
- будьте уважними при придбанні товарів (робіт, послуг), їх транспортуванні, введенні в експлуатацію та при використанні;
- до моменту придбання товару для свідомого і компетентного вибору споживачу необхідно отримати всю інформацію про товар (послугу, роботу), а при необхідності, й про суб’єкта господарювання.
Кожен споживач має зрозуміти: свої права необхідно не тільки знати, а і відстоювати їх - тільки так ми зможемо зробити наше життя якіснішим.
Відділ економіки та інвестиційної діяльності.
_____________________________________
ЧЕК: що повинен пам'ятати споживач, аби захистити свої права
Придбали неякісний товар чи послуга виявилась неякісною? Для того, аби вирішити цю проблему, споживачу необхідно пам'ятати правило: завжди зберігати документи, які підтверджують факт купівлі-продажу.
Законом України «Про захист прав споживачів» передбачено, що вимоги споживача розглядаються після пред'явлення таким споживачем розрахункового документа.
Таким розрахунковим документом може бути касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо.
Зверніть увагу! Вам обов'язково повинні видати чек, якщо ви купуєте:
- технічно складні побутові товари, що підлягають гарантійному ремонту;
- лікарські засоби, вироби медичного призначення або отримуєте платні послуги у сфері охорони здоров’я;
- ювелірні та побутові вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
З 1 січня 2021 року до 1 січня 2022 року реєстратори розрахункових операцій (РРО) та/або програмні реєстратори розрахункових операцій (ПРРО) не застосовуються фізичними особами - підприємцями 2-4 груп, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати, тобто 1,32 млн.грн. на рік.
Однак, запам'ятайте: не зважаючи на те, чи повинен суб'єкт господарювання використовувати касові апарати, чи ні, продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу або відтворити на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій QR-код, що дає змогу особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надіслати електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.
Купуючи товари на ринку, чи у продавця, який не використовує РРО/ПРРО наполягайте на отриманні товарного чеку, в якому вказано: найменування суб’єкта господарювання, ринку, ряд та номер торговельного місця, найменування товару та ціна, дата продажу, прізвище, ініціали продавця та його підпис. Якщо продавець відмовляється видати такий чек, радимо утриматись від такої покупки і придбати той же товар у іншого продавця, який дотримується законодавства і впевнений в якості свого товару.
Прийміть також до відома, що Законом України від 1 грудня 2020 року № 1017-IX передбачено наступне: вважатиметься банківською операцією і чек не видаватиметься, якщо споживач, використовуючи мережу Інтернет, замовляє послуги і розрахунки за них здійснює виключно із застосуванням:
- банківських систем дистанційного обслуговування (Приват 24, Ощад 24/7 тощо)
- сервісів переказу коштів (LiqPay, Монобанк, i.Pay.ua, Wayforpay тощо).
_____________________________________________________________________________________________
Особливості придбання товару через інтернет-магазини
При купівлі товарів через інтернет-магазини права споживача регулюються статтею 13 Закону України «Про захист прав споживачів».
Законом визначено перелік інформації, яку продавець повинен надати споживачеві до моменту замовлення товару.
Отже, перед покупкою товару в інтернет-магазині ознайомтеся з інформацією про:
- найменування продавця (виконавця), його місцезнаходження та порядок прийняття претензії;
- основні характеристики продукції;
- ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати;
- гарантійні зобов'язання та інші послуги, пов'язані з утриманням чи ремонтом продукції;
- інші умови поставки або виконання договору;
- мінімальну тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки продукції або послуг;
- вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу;
- період прийняття пропозицій;
- порядок розірвання договору.
Купуючи товар через інтернет-магазин, споживач орієнтується на зображення товару та його текстовий опис. В таких умовах недобросовісні продавці можуть реалізовувати неякісний або фальсифікований товар, або товар з гіршими технічними характеристиками, а після отримання попередньої оплати і взагалі - не надіслати товар і вимкнути телефон. Якщо даних не достатньо на сайті - зв'яжіться з продавцем і уточніть.
Як показує практика, через неможливість встановити найменування продавця та його місцезнаходження, споживач стає безправним при придбанні неякісного товару. Наявність лише назви інтернет-магазину, адреси електронної пошти та номеру телефону не дає інформації про найменування та місцезнаходження продавця, а значить, в разі необхідності, робить неможливим проведення перевірки Держпродспоживслужбою за скаргами споживачів, оскільки Держпродспоживслужба не має повноважень на проведення розшукових дій.
Отже, радимо споживачам обдумано підходити до купівлі в мережі Інтернет та перед придбанням товару через інтернет-магазин звертати увагу на наявність на сайті інформації, передбаченої статтею 13 Закону України «Про захист прав споживачів» і обов'язково з'ясувати найменування та місцезнаходження продавця.
Детальніше можна ознайомитись з правами
споживачів у разі укладання договору на відстані в Законі України «Про захист
прав споживачів» за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text .
_______________________________________________________________________
Доставка товарів споживачу
Права споживача при придбанні лікарських засобів
Оптова, роздрібна торгівля лікарськими засобами на території України здійснюється підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами - підприємцями на підставі ліцензії, копія якої обов'язково розміщується в «Куточку споживача» .Відповідно до діючого законодавства, споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару.Реалізація лікарських засобів здійснюється лише за наявності сертифіката якості, що видається виробником (для імпортованих лікарських засобів - імпортером (виробником або особою, що представляє виробника лікарських засобів на території України).Забороняється реалізація громадянам неякісних лікарських засобів або таких, термін придатності яких минув або на які відсутній сертифікат якості, що видається виробником.Споживачу необхідно при виборі лікарського засобу ознайомитись з маркуванням, що наноситься на етикетку, зовнішню та внутрішню упаковку лікарського засобу. Таке маркування повинно містити: назву лікарського засобу; назву та адресу його виробника; реєстраційний номер; номер серії; способи застосування; дозу діючої речовини в кожній одиниці та їх кількість в упаковці; термін придатності; умови зберігання; запобіжні заходи. На зовнішній упаковці лікарських засобів також шрифтом Брайля зазначаються назва лікарського засобу, доза діючої речовини та лікарська форма. Звертайте також увагу на інструкцію про застосування лікарського засобу, яка повинна додаватись до кожного лікарського засобу, що реалізується. Інструкція повинна містити: назву лікарського засобу; загальну характеристику (хімічну назву, основні фізико-хімічні властивості, склад); відомості про фармакологічні властивості; показання для застосування; протипоказання; взаємодію з іншими лікарськими засобами; способи застосування та дози; побічну дію; запобіжні заходи; форми випуску; умови та строки зберігання; умови відпуску.Мовою маркування лікарських засобів, інструкцій про їх застосування є державна мова, якщо інше не передбачено законом.Радимо детально ознайомитись з вищевказаною інформацією та виважено підійти до купівлі лікарських препаратів та засобів, оскільки відповідно до Переліку товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 р. № 172, не підлягають обміну (поверненню), зокрема, продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни та ряд непродовольчих товарів. Отже, коли придбані ліки є належної якості, в цьому випадку за чинним законодавством покупець не має права ані обміняти їх, ані повернути. Проте, у разі придбання ліків неналежної якості споживач має право вимагати або заміни їх на ліки належної якості, або повернення сплачених ним коштів. Однак необхідно пам'ятати, що вимоги споживача щодо неякісних лікарських засобів та виробів медичного призначення розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа.