×
Знайомтеся, гість рубрики #Обличчя_громади_Ніжина – Макаренко Павло, учень математичного класу Ніжинського ліцею Ніжинської міської ради при НДУ ім. М. Гоголя.
Сьогоднішній наш співрозмовник – представник молодого покоління ніжинців. Він упевнений, що кожен сам творить своє майбутнє, і те, яким воно буде, залежить лише від нас. А щоб упевнено крокувати вперед, потрібно зробити правильний життєвий вибір, обрати професію до душі і цілеспрямовано йти до омріяної мети.
Знайомтеся, гість рубрики #Обличчя_громади_Ніжина – Макаренко Павло, учень математичного класу Ніжинського ліцею Ніжинської міської ради при НДУ ім. М. Гоголя.
Математика мені дуже подобалася з дитинства. Коли мені виповнилося шість років, батьки віддали мене до ЗОШ № 7. У молодших класах я її знав слабко, проте у середній ланці педагог Качанова Любов Іванівна змогла показати мені красу цього предмета і цим дала поштовх до поглибленого вивчення математики. Займався самоосвітою, подобалося вирішувати цікаві нестандартні задачі. Щороку брав участь в олімпіадах із математики і доходив до обласного рівня, також посів друге місце в області в олімпіаді з географії. Упевнений, що коли учень зацікавиться предметом і додатково поглиблюватиме свої знання, то досягне гарних результатів, якщо ж просто виконуватиме те, що кажуть, – результат буде посереднім.
Розкажіть про досвід підготовки й участі в олімпіадах з математики.
Навчаючись у 7 та 8 класах, я посів в області 2 місце, у 9 класі – 4 місце. Олімпіади – це дуже гарний досвід і можливість себе перевірити. Як нам дають найчастіше матеріал з будь-якого предмета у школі? Певний алгоритм, шаблон, його треба завчити і за ним діяти. На олімпіадах же розв’язуються задачі такого рівня, коли немає жодного відомого тобі шляху розв’язання, потрібно застосувати логічне нестандартне мислення і шукати ці шляхи, вигадати метод, який допоможе розв’язати задачі. Тут головне – додуматися. Це все робиться для того, щоб виявляти потенціал творчого мислення школярів. І саме такі нетрадиційні складні завдання розкривають усю красу математики.
Під час підготовки до олімпіад використовував матеріал попередніх років, також мені завжди допомагала і спрямовувала у правильне русло Любов Іванівна, за що я їй дуже вдячний.
Із чим пов’язане рішення вступати до ліцею?
До останнього не міг вирішити дилему: залишатися у школі, до якої звик, де все і всі знайомі, чи розпочати новий етап і вступати до ліцею. Але багато знайомих, які тут навчалися, були одностайні у порадах: вступай, не пожалкуєш, це твоє. І я радий, що дослухався до них і подав документи до цього навчального закладу.
На сьогодні Ви маєте півторарічний досвід навчання у ліцеї і можете поділитися своїми враженнями про цей заклад.
Тут дуже класно. Я жодного разу не пожалкував, що вступив до ліцею, і бачу лише «плюси» свого навчання у ньому.
По-перше, ми маємо не уроки, а пари. Завдяки цьому набагато легше готуватися до занять. Порівняно зі школою, де щодня треба готуватися до 6-7 різних предметів, 3-4 пари на день дають можливість якісніше опрацювати матеріал удома. Маємо 5,5 пар математики і 3 пари фізики на тиждень. Я дуже хотів поглиблено вивчати ці предмети, тому такий великий обсяг годин із цих предметів мене задовольняє.
По-друге, мій клас. Мої однокласники позитивні й товариські, у нас багато спільного, разом нам цікаво й весело. У моєму класі 30 учнів, з них 3 навчаються онлайн, дівчат і хлопців у нас майже порівну.
По-третє, тут дуже гарний колектив учителів і високий рівень викладання, пояснення педагогів дохідливі та зрозумілі. У нашому ліцеї кожен, хто захоче, зможе себе виявити і реалізувати, адже для цього створені всі умови. Сама атмосфера навчального закладу, у якому педагоги прагнуть дати знання, а учні спрямовані на їх отримання, дуже позитивна, а довіра і співпраця визначають характер нашої спільної діяльності. Для мене важливо, що є можливість поглибленого вивчення предметів, які я люблю, – математики, інформатики й фізики.
Чи можете розповісти про вчителів, які викладають ці предмети?
На мою думку, матеріал предметів математичного циклу потрібно не завчити, а зрозуміти, і тоді результати будуть набагато кращі. Хоча, звісно, трапляються моменти, коли потрібно щось просто зазубрити. Вважаю, що мені пощастило з учителями у ліцеї. Вони мають високий рівень знань, уміють дохідливо і зрозуміло подавати навчальний матеріал.
Фізику в нас викладає заслужений учитель України Шевчук Олександр Григорович, математику – Чорненька Олена Володимирівна, спеціаліст вищої категорії, кандидат фізико-математичних наук. Інформатики та інформаційних технологій навчає Кіндєєв Павло Вікторович, спеціаліст вищої категорії. Хочу також згадати куратора Даньшину Тетяну Михайлівну, вона нас розуміє, завжди йде назустріч, підкаже й допоможе.
Можна зробити висновок, що своє майбутнє Ви плануєте пов’язати саме з технічною спеціальністю. Про яку професію мрієте?
Хочу стати програмістом, а саме веб-розробником. Мій двоюрідний брат (він мав таку мрію, але не здійснив її) порадив мені подумати щодо цієї професії і запевнив, що у мене все вийде. Я вирішив спробувати себе у цій сфері, процес навчання і результати мені сподобалися, і у підсумку вже більше двох років самостійно опановую веб-програмування. Почав з вивчення Python, потім почав цікавитися іншими перспективними і затребуваними мовами програмування. Маю досить непогані результати. Як на мене, це дуже цікавий і перспективний напрям діяльності.
Упевнений, що, крім освіти, яку потрібно здобути у виші, обов’язкові самоосвіта і самовдосконалення. Для досягнення високих результатів у будь-якій професії важливо не зупинятися на досягнутому і постійно підвищувати свою кваліфікацію. Вважаю, що не варто покладатися на лише на викладачів і той обсяг знань, який дає навчальний заклад. Не треба сподіватися, що викладач навчить, потрібно навчатися самому, прислухаючись до його порад і отримуючи від нього знання.
Мені цікаво отримати об’єктивну незалежну оцінку рівня знань із важливих для мене дисциплін, тому постійно беру участь в онлайн-олімпіадах і конкурсах. Це допомагає готуватися до НМТ і спонукає до постійної самоосвіти.
Які захоплення у вільний час?
Дуже люблю спорт. Раніше відвідував тренажерну залу, але зараз займаюся лише вдома, тому що часу на все не вистачає. У мене є облаштований спортивний куточок, полюбляю вправи на турніку і з гантелями. Ми дуже багато часу проводимо на заняттях у ліцеї, потім займаємося вдома. А заняття спортом допомагають мені відволіктися на певний час від навчання і зробити своєрідне перезавантаження, щоб потім із новими силами продовжувати шлях до поставленої мети.
01.02.2024